Sosyal bilgiler dersinde dijital zaman çizelgelerinin kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, bilgisayar teknolojisiyle hazırlanmış dijital zaman çi-zelgelerinin, Sosyal Bilgiler dersi konularının öğretimindeki etkililiğini tespit etmektir.Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, bir ortaokulun 7. Sınıfında öğrenim gören toplam 56 (28 deney, 28 kontrol) öğrenci ile, ön test-son test kontrol grubu yarı deneysel araştırma deseni kullanılarak yürütülmüştür. Elde edilen araştırma verileri çözümlenirken, deneysel araştırma verileri ilişkisiz t-testi ve ANCOVA istatistiksel analiz yöntemleri ile çözümlenmiştir. Nitel veriler ise betimsel analiz yöntemi ile yorumlanmıştır. Araştırma kapsamında, Sosyal Bilgiler dersinde yer alan tarihi olayların krono-lojisi, etkileşimli zaman çizelgesi oluşturmak için kullanılan web tabanlı Tiki-Toki yazılımı ile öğretilmiştir. Bu teknolojinin öğrenme ortamında uygulanmasından elde edilen bulgulara dayalı olarak, dijital zaman çizelgelerinin öğrencilerin zaman ve kro-noloji bilgisi gerektiren tarih konularını öğrenmelerinde başarıyı artıran bir etkiye sahip olduğu ve öğrencilerin bu materyalle ilgili olumlu yönde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda, dijital zaman çizelgelerinin öğrenme ortamında uygulanabilirliği ve yaygınlaştırılması gerektiği ile ilgili önerilere yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, zaman çizelgeleri, dijital zaman çizelgeleri The aim of this study is to determine the efficiency of digital timelines pre-pared by computer technology on the education of Social Studies topics. The research was conducted with 58 (28 experiment, 28 control) students from 7th class with pretest – posttest control group research design with semi-structured interview method in a secondary school during spring semester of 2016–2017 school year. When the obtained data was analysed, experimental research data unrelated t-test and ANCOVA statistical analysis method was used. Qualitative data was inter-preted with descriptive analysis method. In the scope of the research, the chronology of the historical events in the So-cial Studies class was taught by web-based Tiki-Toki software which is used to create an interactive time schedule. Based on findings from the application of this technolo-gy in the learning environment, it has been achieved that digital timelines have an important effect on students' academic achievement in time and chronological percep-tions, and that students have a positive opinion on this material. At the end of the study, recommendations were made on the applicability and dissemination of digital timelines in the learning environment.Key Words: Social Studies, , timeline, digital timeline
Collections