SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 681-700 of 2109
-
21. yüzyıl Türkiyesi`nde görsel iletişim tasarımı eğitimi: Gelişmiş iletişim teknolojileri çağında, Türkiye`deki grafik tasarımı eğitiminin geleceğine ilişkin bir model önerisi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Grafik tasarım, bir kuruma, bir ürüne ya da bir düşünceye ait bir bilgiyi, başka insanlara iletmek üzere, yazı, resim, renk gibi elemanlar kullanarak, görsel mesaja dönüştürme işidir. Yirminci Yüzyılın sonlarında, grafik ... -
Schumann`ın Carnaval adalı eseri üzerine bir çalışma ve piyano eserlerine genel bir bakış
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Alman besteci Schumann romantik müziğin en önemli temsilcilerindendir. Müziğinde özellikle edebiyatm etkileri görülür. Schumann müziğini ilginç buluşlarla zenginleştirirken, kişilik özelliğiyle de aynı zamanda müziğe ... -
XV. yüzyıl Orta Asya Türk topluluklarında sosyal, kültürel ve iktisadi hayat
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ele alınan coğrafya itibariyle XV. asırda Orta Asyadaki kültür, en eski Türk devletlerinden beri devam edegelen bozkır menşeylidir. Ancak İslamiyet'in bölgeye gelmesiyle, İslami özellikler kazanmış olup esas itibariyle ... -
Klasisizmden romantizme yöneliş: Beethoven`in piyano sanatı anlayışında ikinci dönemin preromantiklere ve romantiklere yaptığı etki
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ill ÖZET Bu çalışmada Beethoven'in (1770-1827) ikinci dönem yapıtları genel bir bakışla ele alınmış ve bu dönemin en önemli başyapıtları arasmda yer alan bazı piyano sonatları incelenmiştir. Bestecinin form, armoni ... -
Bursa dini mimarisinde Türk Barok bezemeleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)rv ÖZET ( BURSA DİNİ MİMARİSİNDE TURK BAROK BEZEMELERİ ) Bursa, erken Osmanlı mimarisinde külliyelerin şekillendiği ilk Osmanlı başkentidir, inşâ edilen külliyeler bugünkü Bursa şehrinin sınırlarım oluşturmuş ve külliyeye ... -
18. yy. tezhip sanatında naturalist üslupta çiçekler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)V ÖZET Altmlamak, altınla süslemek anlamına gelen Tezhip, altın ve çeşitli renklerle, din, edebiyat ve bilimle ilgili el yazmalarını, hat (yazı) levha ve albümlerini, ferman, tuğra ve cilt kapaklarını süsleme sanatıdır. ... -
Topkapı Saray Müzesindeki Mekke ve Medine`ye gönderilen dini kumaşlar
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET (Topkapı Sarayı Müzesi'ndeki Mekke ve Medine'ye Gönderilen Dinî Kumaşlar) Bu tezin konusu, Osmanlı Devleti'nde her yıl Haremeyn'e sürre alayı ile gönderilen ve günümüzde Topkapı Sarayı Müzesi ... -
Türk sinemasının ekonomik yapısı ve bu yapının sinemamıza etkileri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)VI ÖZET Sinema, bir sanat dalı olmasının yanında bir endüstridir de. Sinemanın endüstrileşebilmesi tarihsel süreç içerisinde görülebileceği üzerine banka ve sanayi gruplarının desteğine, devlet teşvikine, telif - patent ... -
Uygur Hakanlığı Döneminde (744-840) ticaret faaliyet ve yıkılışa etkileri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ill ÖZET M. S 744 yılında Göktürklerden sonra Moğol Bozkırına hakim olan Uygurlar, Ötüken Büyük Uygur Kağanlığı olarak büyük bir devlet kurmuşlardır ve bu devlet Moğol Bozkırında yüz sene boyunca devam etmiştir. Ötüken ... -
Resimde şiddet imgeleri-kültürel şiddet ve anti-estetik yapı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)XV ÖZET Resimde Şiddet İmgeleri; şiddetin sanata yansımalarını ortaya koyar. Temel amacı; şiddetin estetize edilmesinin görsel tarihini sunarak, resim sanatının çağıyla belirlenen anti-estetik bir obje olduğunu ortaya ... -
Doğu ve Güneydoğu Anadolu sözlü kültüründe hikaye anlatıcılığı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ill ÖZET DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLU SÖZLÜ KÜLTÜRÜNDE HİKAYE ANLATICILIĞI Sözlü edebiyat bakımından büyük bir zenginliğe sahip olan Anadolu'nun, Doğu ve Güneydoğu Bölgeleri diğer bölgelere göre daha farklı sözlü kültürün ... -
Firdevsi-i Rumi`nin Süleymanname Yazması`nın (81. cilt, 28 yk.) bilimsel yayını ve üzerinde dil incelemeleri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)vn ÖZET Süleymân-nâmeler, Kanuni Sultan Süleyman' nın saltanatını veya Süleyman Peygamberin hayatını ve menkabelerini konu alan eserlerdir. XVI. yüzyılın başlarında Firdevsî-i Rûmî tarafından yazılan Süleymân-nâme-i ... -
Dün ve bugün bağlamında Türkiye`de fotoğrafi
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)IV ÖZET 'Türkiye'de Dün ve Bugün Bağlamında Fotografi` başlıklı bu tez çalışmasında; fotografi olgusunun ülkemiz sınırları içinde kullanıma açıldığı zaman boyutundan günümüze kadar uzanan süreç içinde algılanıp ... -
Resim sanatında primitif etkileşimler
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)m ÖZET Primitivizm konusu, sanat gelişme sürecindeki sanat bilimine özgü `bebeklik` ve `yetişkin` aşamalarının birbirleriyle karşı koyan ve bunu en belirgin şekilde gösteren satanı dalı beni en çok etkileyen konulardan ... -
Cumhuriyet Dönemi Türk tiyatrosunda geleneksel Anadolu giysilerinin yorumlamaları ve Murathan Mungan`ın Mahmud ile Yezida oyununun kostümlerinin tasarlanması(2.CİLT)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Ill ÖZET Çağdaş Türk Tiyatrosunun son 50 yılını incelediğimizde batılı anlamda bir tiyatro anlayışı olarak geliştiğini görmekteyiz. Tanzimat Dönemine kadar (1839-1876) Geleneksel Türk Tiyatrosu; Köy Seyirlik Oyunları ve ... -
Müzikte hareket ve beden ilişkisinin pedagoji yöntemleriyle karşılaştırılması
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsan müziği tüm bedeniyle algılar: Sesi duyar, hareketi görür, hisseder, hissettiğini ifade eder, yorum yapar. Müzik bedeni harekete geçirir: çünkü müzik canlı bir olgudur, nefes alır, iletişim kurar. Müziği tüm bedenle ... -
20. yüzyıl Konya yöresi geleneksel Karapınar Hotamış kilimlerinde ticari boyut
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)VI ÖZET Bu tezde 20. y.y. Konya yöresi geleneksel Karapınar-Hotamış kilimlerinde gözüken ticari boyutları ortaya çıkartmak amacıyla kilimlerin kanşlaştırması yapılmaktadır. Araştırma sırasında Hotamış'ta son günlerde ... -
Anadolu uygarlıklarında kadın imgesinin Türk resim sanatındaki yeri
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)V ÖZET Bu çalışmada Anadolu kültürleri özelinde, kadına bakışı belirleyen tutum ve önyargıların toplumsal öğretilerle ne derecede biçimlendiği, tarih öncesinin ve bugünün halk kültüründe rastladığımız ortak davranışların ... -
Klasik ve romantik dönemin başlıca 3 oda müziği yapıtında kornonun kullanılış özellikleri (Mozart`ın Kv.407, Beethoven`in Op. 20 nolu yedilisi, Brahms`ın Op. 40 nolu üçlüsü)
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)III ÖZET Oda Müziği müzik yapmanın belki de en güç biçimidir.Çok sabırlı ve duyarlı çalışmayı gerektirir. Oda müziği,disiplinli olmayı, başka insanlarla birlikte nasıl çalışılacağım ve onlardan nasıl bir şeyler öğrenilebileceğini ... -
Fotoğrafların saklanması, korunması ve onarımı
(MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)VTI ÖZET Fotoğrafın icadı, genel kabul görmüş tarih olan 1839'tur. Bu yılın hemen ertesi yıllarında fotoğraf Osmanlı topraklarına girmiştir. Önceleri yabancılar tarafından ülkemiz insanlarının yaşam tarzları, ülkemizin ...