Klasisizmden romantizme yöneliş: Beethoven`in piyano sanatı anlayışında ikinci dönemin preromantiklere ve romantiklere yaptığı etki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Bu çalışmada Beethoven'in (1770-1827) ikinci dönem yapıtları genel bir bakışla ele alınmış ve bu dönemin en önemli başyapıtları arasmda yer alan bazı piyano sonatları incelenmiştir. Bestecinin form, armoni ve piyano çalma sanatı açılarından gerçekleştirdiği yenilikler hem teknik analizler hem de felsefî bir bakışla açıklanmaya çaba sarfedilmiştir. Beethoven 1789 Fransız Devriminin topluma getirdiği `her konuda özgürlük` arayışı etkisinde kalarak yapıtlarında tüm duygu ve düşüncelerini dile getirmeye yönelmiş ve bu şekilde müzikte romantizmin kapılarım açabilmiştir. Bu yüzden kurucusu sayılabilir. Aynı zamanda Beethoven' m Sonata - Allegrosu bestecinin müzik tarihine hediye ettiği en değerli öğedir; bu yüzden O klasisizmin doruktaki müzisyenleri arasmda yer alır. ANAHTAR KELİMELER : Form, Sonat, Klasisizm, Romantizm, Piyano. rv SUMMARY In this study a general view of Beethoven's second period creations is given, also analysis of some piano sonatas, most important masterworks belonging to the same era, take place. Composer's revolutionary realizations and renovations in form, harmony and art of piano virtuosity are analysed technically, as well as from a philosophical point of view. Accomplishing fully his aim to express personal feelings and ideas through sounds, Beethoven, very much inspired of French Revolution (1789) and its ideal for freedom in almost every subject of life, was able to open the era of Romanticism in music. Therefore, he can be acclaimed as its true foundator. At the same time, Beethoven's Sonata- Allegro, his most important gift to history of music, places him among the greatest musicians of Classicism. The keywords : Form, sonata, classicism, romanticism, piano.
Collections