21. yüzyıl Türkiyesi`nde görsel iletişim tasarımı eğitimi: Gelişmiş iletişim teknolojileri çağında, Türkiye`deki grafik tasarımı eğitiminin geleceğine ilişkin bir model önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Grafik tasarım, bir kuruma, bir ürüne ya da bir düşünceye ait bir bilgiyi, başka insanlara iletmek üzere, yazı, resim, renk gibi elemanlar kullanarak, görsel mesaja dönüştürme işidir. Yirminci Yüzyılın sonlarında, grafik tasarım mesleği hakkındaki düşüncelerimizi etkileyen, şaşırtıcı değişimlere tanık olduk. Medya teknolojisi ve bilgilendirme ekonomisi alanlarındaki gelişmeler, görsel iletişim tasarımı eğitimini ve mesleğini derinden etkiledi. Artık grafik tasarım yerine görsel iletişim tasarımı deyimi kullanılıyor. Grafik Tasarımın içeriğine, zaman, mekan, ses, hareket ve etkileşim unsurları eklendi. Dünyada, bu değişime uygun olarak grafik tasarım eğitim programlan yemden yapılandırılıyor. Köklü bir hat sanatı geleneğine sahip olan Türkiyesi'nde, 1928 yılında Arap Alfabesinin yerini Latin Alfabesi aldı. Cumhuriyet Türkiye'nde gerçekleşen toplumsal ve ekonomik reformlar, grafik tasarıma ivme kazandırdı ve 1927'de grafik tasarım eğitimi başladı. Bugün ülkemizde birçok üniversitede grafik tasarım eğitimi veriliyor. Grafik tasarım eğitimimiz, gelişmiş iletişim teknolojilerinin ve bilgisayarın grafik tasarım mesleğinde yol açtığı değişime uyum sağlamaya çalışıyor. Kredili ve sömestrli sisteme geçme hazırlıklarıyla birlikte, grafik tasarım eğitimi programları yeniden yapılandırılıyor. Profesyonel tasarımcıların eğitime katıldıkları MSÜGSF Grafik B ölümü 'nde uygulanan program geleneksel usta-çırak eğitimi sistemine dayanıyor. Bu yöntem geliştirilerek, `Proje Ağırlıklı Atölye Modeline geçiliyor. Bu modelle öğrencilerin hem mesleki gelişmeleri sağlanması planlanıyor, hem de, 21. Yüzyılın gerektirdiği, kültürlü, sadece uygulayan değil düşünen, karar veren ve yöneten tasarımcı yetiştirmek hedefleniyor. Tez, grafik tasarım alanındaki değişimi araştırıyor ve geliştirilmiş bir eğitim modeli öneriyor. Title: Turkish Graphic Design Education in the Age of New Communication Technologies Graphic design is to transform the knowledge of a corporation, a product or an idea, into a visual message to be conveyed to receivers. Towards the end of the 21st Century we have witnessed a series of amazing changes in the way we think about the profession of graphic design. Developments in media technology and the information economy have profoundly affected visual communication design practice and education. The term graphic design no longer is able to define the activity; `visual communication design` is the new correct term for the profession. The new design programme includes the following dimensions: image, text, space, movement, time, sound and interactivity. Graphic designer is to be expected to play key role in the society of the new millennium. In accordance with the changes, graphic design education in Turkey is in the eve of preparing new education programmes. Turkey who has a profound tradition of Islamic calligraphy, has removed Arabic Alphabet and and adapted Roman Alphabet in 1928. Social and economic reforms affected graphic design profession. Graphic design education in Turkey has began in 1927. Today many Turkish universities have graphic design education programmes. Design education programmes are being restructured according the changes in the profession. In the Graphic Design Department of MSUGSF, where leading professional designers teach, a new education programme model titled `Project Based Studio Model` is being prepared. This research thesis is proposing to develop a new model of visual communication design education.
Collections