Dün ve bugün bağlamında Türkiye`de fotoğrafi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET 'Türkiye'de Dün ve Bugün Bağlamında Fotografi` başlıklı bu tez çalışmasında; fotografi olgusunun ülkemiz sınırları içinde kullanıma açıldığı zaman boyutundan günümüze kadar uzanan süreç içinde algılanıp yorumlanması açımlanarak, farklı yapılanma ve oluşumların Türkiye'de fotografiye yansıması ve fotografinin sanatsal bağlamda gelişim çizgisinin irdelenmesi amaçlanmıştır. Sanat disiplinlerinin artık sadece kendi kulvarlarında hareket etmediği ve farklı arayışlar ile anlatım biçimlerini de kullandığı dünya sanatında ve buna bağlı olarak fotografide yaşanan geleneksel çizginin dışına çıkış, ülkemizde yansımasını bulmuş mudur? sorusundan hareketle Türkiye'de sosyal-gerçekçi ve deneysel fotografi oluşumu, tavırları, amaçları ile fotografi olgusunu algılayışlarının Türkiye'de fotoğrafın gelişim sürecine katkılarının irdelenmesi, bu tez çalışmasının kapsamının oluşturulmasında etkili olmuştur. Osmanlı İmparatorluğu döneminden bugüne fotografinin tek başlık altında kapsamlı bir şekilde işlendiği bu tez çalışmasının oluşumu sırasında birçok yazılı kaynağa başvurularak araştırmalar yapılmış, özü ve sonucu görselliğe dayanan konu, görsel örneklemelerle desteklenmiştir. Yapılan araştırmalar ve yararlanılan kaynakların dışında, konu bireysel düşünce süzgecinden de geçirilerek son şeklini almıştır. Türkiye'de uzun yıllar kabuğunu kırmakta zorlanan ve açımlanamayan fotografinin gelişimi sancılı bir süreç izlemiş, bir çok alanda altının boş bırakılması, yayın ve eğitim eksikliğinin yanı sıra özgün ve nitelikli çalışmalar yapan az sayıda fotoğrafçının yetişmesi, günümüzde bir takım çıkışlarla düzey yükseltilmeye çalışılsa da, gelişimini sekteye uğratmıştır. Türkiye'de fotografinin bir bütün halinde istenen düzeye ulaşabilmesi için fotografi söyleminin öncelikle bireysel bir söylem olduğunun özümsenmesi ve her fotoğrafçının vizyonunu genişleterek kendi anlatım biçimi ve estetik dilini geliştirip güçlendirmesi gerekmektedir. ANAHTAR KELİMELER : Fotografi, Sanat, Türkiye, Geleneksel, Deneysel. V SUMMARY In this thesis which is named `Photography in Turkey in The Context of Yesterday and Today` was explanied how the photography phenomenon has been perceived and expounded since it has come to this country, also been examined the different constructions and formations reflected to Turkish photography and been described the evolution of photography as an art form in Turkey. The goals, the attitudes of Turkish documentary and art photography, the contribution of this photographic manners to Turkish photography's evolution and the question of whether there was an effect of world art's mixed media usage and world photography's going ouitside the boundries of traditional methods are formed the basic aims of this thesis. In the constitution of this thesis which covers the whole duration of photography in Turkey from the Ottoman Empire days to today, lots of researchs were made from the written sources and the work was supported with the various visual documents and personal opinions. Turkish photography's evolution remained unexplainable and tried to break its shell for a long time. It has been undermined and castrated because of the lack of enough education and publications. Still there are a few goodworking photographers and their effort isn't good enough to advance the grade of our photographic tradition. To bring the Turkish photography to the desirable level; first of all everbody should assimilate the fact that photography is a personal manner of telling and each photographer must extend his or her vision and improve the aesthetic formation. KEY WORDS: Photography, Art, Turkey, Traditional, Experimental.
Collections