Klasik ve romantik dönemin başlıca 3 oda müziği yapıtında kornonun kullanılış özellikleri (Mozart`ın Kv.407, Beethoven`in Op. 20 nolu yedilisi, Brahms`ın Op. 40 nolu üçlüsü)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
III ÖZET Oda Müziği müzik yapmanın belki de en güç biçimidir.Çok sabırlı ve duyarlı çalışmayı gerektirir. Oda müziği,disiplinli olmayı, başka insanlarla birlikte nasıl çalışılacağım ve onlardan nasıl bir şeyler öğrenilebileceğini öğretir. Oda müziğinin de en az solo icracılık kadar zor ve tatmin edici olduğu da bilinir. Geleneksel ve karışık orkestralarda, hem teoride hem de pratikte oda müziği icracıları eşit ortaklardır. Tüm enstüman icracıları oda müziğini çalışır; bir topluluk içinde çalma deneyimi çalışmalarının temelini oluşturur. Genellikle kornocular ağaç üflemeli beşlilere ve yaylı dörtlülere katılır.Elbette birkaç korno da birleşip; ikili, üçlü veya dörtlü oda müziği grubu da oluşturabilirler. Bu çalışmada oda müziği alanında birçok eser vermiş olan üç önemli besteci; Mozart,Beethoven ve Brahms'tan, bestecilerin hayat hikayelerinden, Klasik ve Romantik dönemden seçilmiş ve bu bestecilere ait üç oda müziği yapıtından, kornoyu nasıl kullandıklarından, kornonun tarihçesinden ve formal yapılarından elimden geldiğince bahsetmeye çalıştım.Korno icracılarına yardımcı olabilecek bir kaynak olarak düşündüğüm bu çalışma, umarım yorumlamada da yardımcı bir çalışma olur. Anahtar kelimeler: Klasik, Romantik, korno, tarihçe, Beethoven, Brahms, Mozart, form IV SUMMARY Chamber music, probably is the most difficult way of making music; which needs much more patient and sensitive effort.Chamber music, teaches how to play together with other musicians and teaches how to learn from them another things so needs to be dicipline. It's known that chamber music is as difficult and satisfactory as solo playing atleast. In traditional and mixed orchestras whether theory or pratically, chamber music members are equal partners. All musicians play in chamber music groups also this consist of base the experience of playing in a group. Generally horn players join woodwinds and string quartets.Really some horn players by getting together can make up of duos, trios and quartets. In this study; I have tried t otlak about three important composers; Mozart, Beethoven, Brahms, which composed lots of chamber music works and their life stories; which chosen from Classical and Romantic Period of their three pieces, how to used horn in their pieces,the history of horn development and forms. I hope that it would be a good source of playing horn and performing of these pieces; which i mentioned above. Keywords: Classic, Romantic, Horn, History, Beethoven. Mozart,Brahms, Form
Collections