TEZLER: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 140
-
Lise öğrencilerinde öznel iyi oluş ve akılcı olmayan inançlar arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmada amaç, lise öğrencilerinin öznel iyi oluşları ile akılcı olmayan inançlarının ilişkisini araştırmaktır. Araştırma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitimi öğretim yılında ... -
Üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcılığını geliştirmeye yönelik programın etkililiği
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)Bu araştırma kapsamında ilkokul dönemi üstün yetenekli öğrencilere yönelik bir `Psiko-Eğitim ve Eğitici Oyun Programı` geliştirilmiş ve bu programın öğrencilerin yaratıcılık becerilerine etkisi araştırılmıştır. Veri toplama ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öz-yeterlik düzeyleri ile bilimsel bilgiye yönelik görüşleri arasındaki ilişkilerin araştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-19)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öz-yeterlik düzeyleri ile bilimsel bilgiye yönelik görüşleri arasindaki ilişkilerin araştirilmasi ve bazı demografik özellikler açısından değerlendirilmesi ... -
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı kamu okullarına yönetici atama sisteminin değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; Milli Eğitim Bakanlığı'nın kamu okullarına yönetici atama sürecini belirleyen Yönetici Atama ve Yerleştirme Yönetmeliklerinin incelenerek yapılan atamalarda dikkate alınan yasal yetki ile takdir ... -
Tek ebeveynli çocukların yaşam deneyimleri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-11)Araştırmanın amacı, tek ebeveynli çocukların aile yaşantılarına ilişkin duygu, düşünce, deneyimlerini ve yaşantılarına etkilerini çocukların anlatılarında yarattıkları anlamlar aracılığıyla ortaya çıkarmaktır. Tek ebeveynli ... -
Ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarında kullanılan görsellerin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-14)Ders kitaplarının eğitim – öğretim ortamında kullanılan vazgeçilmez kaynaklardan biri olduğu bilinmektedir. Bu denli öneme sahip olan ders kitaplarının nitelikli bir şekilde hazırlanması oldukça önem taşımaktadır. Bu ... -
Reconstruction du sens dans l`apprentissage du FLE
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-27)Yabancı dil öğrenmek toplumun ihtiyaçlarına göre şekillenen bir durumdur. Günümüzün yabancı dil öğretim yaklaşımı olan iletişimsel yaklaşım Avrupa Birliği tarafından ortaya koyulmuş olan Ortak Başvuru Metninde yer bulmaktadır. ... -
Okula başlama yaşına göre ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine dair bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilkokul ikinci sınıf düzeyindeki çocukların okula başlama yaşlarına göre okuma hızlarını ve okuduğunu anlama düzeylerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin okuma becerileri bazı ... -
Ortaokul öğrencilerinin psikolojik sağlamlık ile sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkide otomatik düşüncelerin aracı rolü
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırma ortaokul altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencilerinde psikolojik sağlamlık düzeylerinin sosyal duygusal öğrenme becerileri ve otomatik düşünce ile ilişkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ön ... -
Ortaokul öğrencilerinin okul aidiyeti ile okul memnuniyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-14)Okul yaşamının etkililiği, içinde yaşayanlara sunduğu kültürel ortam, güvenlik, öğrenme fırsatları ve motivasyon etkinlikleriyle kontrol edilebilir. Her okul öğrenci ve velisine bir müşteri titizliğiyle bakıp sunmuş olduğu ... -
Değerler eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların değer kazanımı üzerine etkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-18)Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik bir değerler eğitim programı geliştirmek ve geliştirilen Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı, sorumluluk, dürüstlük, iş birliği, paylaşım ve arkadaşlık ... -
Ergenlerde sosyal medyaya yönelik tutum, sosyal medya kullanımında gelişmeleri kaçırma korkusu ve sosyal kaygı arasındaki ilişkiler
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)Bu çalışmada ergenlerin sosyal medyaya yönelik tutumları ile gelişmeleri kaçırma korkusu ve sosyal kaygı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında, elverişli örneklem ... -
Hayat bilgisi dersi, `dün, bugün, yarın` temasında sözlü ve yerel tarih etkinliklerinin değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-15)Türkiye'de, yapılandırmacı yaklaşım esaslı ilk ve ortaokul öğretim programlarının 2005-2006 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlamasıyla öğrenci merkezli öğretim yöntemleri önem kazanmıştır. Sözlü ve yerel ... -
Kanser hastası olan ve olmayan ergenlerin kendilik algısı ve öznel iyi oluşlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-18)Bu araştırmada kanser hastası olan ve olmayan ergenlerin kendilik algısı ve öznel iyi oluşları incelenmiştir. Çalışmaya İstanbul ili Anadolu Lisesi'nde öğrenim görmekte olan ergenler ile kanser teşhisi almış ve İstanbul ... -
Sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının karşılaştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-20)Bu araştırmanın amacı, sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi davranışlarının karşılaştırılması, sınıf yönetimine ilişkin yaşadıkları sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm ... -
PASS teorisine dayalı bilişsel müdahale programının öğrenme performansına etkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenme performansını artırmaya yönelik PASS teorisine dayalı bir bilişsel müdahale programı hazırlamak ve bu programın öğrencilerin öğrenme performansı üzerindeki etkisini ... -
Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluşun bazı değişkenlere göre incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeyleri ile geleceğe yönelik tutum, kişisel kontrol inancı ve psikolojik ihtiyaç doyum düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın ... -
Beş-yedi yaş düzeyinde çocuğu bulunan annelerin çocuk yetiştirme tutumları ile eğitim ihtiyaçlarının incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)ÖZET Bu araştırmada beş-yedi yaş düzeyinde çocuk sahibi olan annelerin çocuk yetiştirme tutumlarına dair yaşantıları (duygu, düşünce ve davranışları), tutumlarını etkileyen faktörler ile çocuk gelişimi ve eğitimi alanındaki ... -
Fen bilgisi dersi öğretiminde sanal laboratuvar uygulamasının kullanılması ve değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Günümüzde bilgisayarlar ve iletişim teknolojileri, araştırmacıların yararlanabileceği kaynakların başında gelmektedir. Artık pasif öğrenme döneminden etkili öğrenme dönemine bilgisayar programlı eğitim araçlarıyla geçilmiştir. ... -
Etkili düşünme eğitimi programının dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-14)Bu araştırma, dokuzuncu sınıf lise öğrencilerine yönelik `Etkili Düşünme Eğitimi` adlı bir psiko-eğitim programı hazırlamak ve bu programın öğrencilerin yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisini test etmek ...