PASS teorisine dayalı bilişsel müdahale programının öğrenme performansına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı 5. Sınıf öğrencilerinin öğrenme performansını artırmaya yönelik PASS teorisine dayalı bir bilişsel müdahale programı hazırlamak ve bu programın öğrencilerin öğrenme performansı üzerindeki etkisini sınamaktır.Ayrıca bu çalışma ile nöropsikolojik bir yaklaşımla öğrenme performansını artırmak ve ortaokulun ilk yılında akademik performans yetersizliklerini azaltmak hedeflenmektedir. Araştırmada biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere iki gruptan oluşan öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Değerlendirme aracı olarak Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS) uygulanmıştır. Çalışmaya katılan toplam 16 öğrencinin 8'i deney, 8'i kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubunda yer alan 8 öğrenciye araştırmacı tarafından haftada 3 oturum olmak üzere toplamda 30 oturumdan oluşan nöropsikolojik temelli PASS teorisine dayalı bilişsel müdahale programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki öğrencilere herhangi bir program uygulanmamıştır. Araştırmada elde edilen veriler Mann Whitney-U Testi ve Wilcoxon Testi ile çözümlenmiştir. Sonuçlar SPSS-Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı ile analiz edilerek değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda; PASS teorisine dayalı bilişsel müdahale programının uygulandığı deney grubunun CAS Planlama, Dikkat, Ardıl ve Eşzamanlı Bilişsel İşlemler ölçekleri ileCAS Toplam son test puanlarının ön test puanlarına göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu bulunmuştur. Ayrıca deney grubunu oluşturan öğrencilerin tüm alt ölçekler ve toplam son testlerinden almış oldukları puanların gruplar arasında anlamlı bir farkgösterdiği tespit edilmiştir. Kontrol grubunun ön test-son test sonuçlarında ise Planlama alt ölçeği dışındaki ölçeklerde ve Toplam CAS son test puanlarında anlamlı bir farka rastlanmamıştır. Anahtar Kelimeler:Bilişsel Müdahale Programı, PASS Teorisi, Öğrenme Performansı, Bilişsel Değerlendirme Sistemi (CAS). The aim of this research is to prepare a PASS theory based cognitive intervention programme for increasing learning performance. In addition that, it is aimed that to increase learning performance with a neuropsychological approach and to reduce losing academic performance at the first year of secondary school. Prior-test – final test control grouped model which is consist of two groups including a test group and a control group has been used in this research. 16 students participated in this study and 8 of those students formed test group and the rest of 8 students formed control group. 8 students in test group have been practised neuropsychology based and PASS based cognitive intervention programme by researcher three times in a week and 30 times in total. The students in control group are not subjected to any programme. The data derived from this research has been analysed with Mann Whitney-U Test and Wilcoxon Test. The results have been assessed by analysing with SPSS – Statistical Programme for Social Sciences. At the end of this research, it has been observed that the final CAS planning, Attention, Successive and Simultaneous tests scores of the test group which has been practised PASS theory based cognitive intervention programme were noticeable better than pre test results. Also the scores of the test group students in all subscales and in final tests made a noticeable difference between these two groups. On the other hand, a noticeable difference has not been observed in between pre test and final scores of the control group in total CAS final tests and in scales apart from Planning subscale. Keywords:Cognitive Intervention Programme, PASS Theory, Learning Performance, Cognitive Assessment System (CAS)
Collections