Browsing TEZLER by Title
Now showing items 1-20 of 140
-
6. sınıf kuvvet ve hareket ünitesinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde akıllı tahta kullanımının; 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarını, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarını nasıl etkilediğini belirlenmek amaçlanmıştır.Araştırma ... -
A qualitative and quantitative analysis of vocabulary in English course books in terms of recycling, types of repetition and required learning conditions
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-09)Kelime öğrenimi, ikinci dil ediniminin en ayrılmaz parçalarından biridir. Fakat ikinci dil edinimi sınıflarında en yaygın dil öğrenim materyalleri olan ders kitaplarının kelime öğrenimi bakımından etkinliğini derinlemesine ... -
A study on adult EFL students` emerging identities within the context of social media interaction and classroom writing
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, öğrencilerin farklı bağlamlarda oluşturdukları kimliklerine bir ayna tutmayı amaçlamıştır. Ayrıca, sosyal medya sitesi ve sınıf-içi yazma çalışmaları aracılığıyla kimliklerin ortaya çıkmasını sağlayan öğeleri ... -
Aile işlevlerinin üstün yetenekli olan ve olmayan çocukların sosyal becerileri ile ilişkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-23)Bu çalışmada aile işlevlerinin üstün yetenekli olan ve olmayan çocuklarınsosyal becerileriyle ilişkisi incelenmiştir. Araştırma üstün yetenekli olan ve olmayan144 öğrencinin ebeveynine uygulanmıştır. Ebeveynlere 2015-2016 ... -
Analysis of Turkish EFL students` use of refusal strategies in different levels
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üniversite hazırlık okulu öğrencilerinin, reddetme stratejilerini öğrenme sürecini keşfetmeyi amaçlamaktadır. Veri toplama yöntemi olarak Beebe, Takahashi and Uliss-Weltz ... -
Argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin yedincı sınıf öğrencilerinin bilim sözde-bilim ayrımı farkındalığının geliştirilmesi üzerine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsellik algılarının bilim sözde-bilim ayrımı tartışması bağlamında hazırlanmış Argümantasyon Tabanlı Öğrenme (ATÖ) etkinlikleri yoluyla geliştirilmesi hedeflenmiştir. ... -
Arkadaşlık becerilerini geliştirme programının üstün zekalı öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim dördüncü sınıfa giden üstün zekâlı öğrencilerin arkadaşlık ilişkilerini geliştirmek amacıyla bir program hazırlanmasını ve hazırlanan bu programın arkadaşlık ilişkilerine etkisinin sınanmasını ... -
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Türkiye`de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı klavuz alınarak Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları ele alınmıştır. Araştırma kapsamında; Avrupa Komisyonu dil politikası çalışmaları, Avrupa ... -
Bazı öğretim yöntemlerinin öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerileri ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkilerinin araştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-20)Yapılan çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf öğretmen adaylarına yönelik Genel Fizik Laboratuvarı-1'de uygulanmış olan Tahmin-Gözlem-Açıklama ve Sorgulamaya Dayalı Öğrenme yöntemlerinin öğretmen adaylarının ... -
Beliren yetişkinlikte romantik ilişki deneyimleri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-07)Bu araştırmada, beliren yetişkinlikte romantik ilişki deneyimlerine yönelik bir teori geliştirilmesi amaçlanmıştır. Beliren yetişkinlerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Beş ve altı yaş çocuklarının duygu düzenlemesinde çocuk mizacıyla anne davranışları arasındaki etkileşimin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma beş ve altı yaş çocuklarının duygu düzenlemesinde çocuk mizacıyla anne davranışları arasındaki etkileşimin incelenmesini ve bu çerçevede; çocuğun duygu düzenleme becerilerinin desteklenmesinde annenin etkisini ... -
Beş-yedi yaş düzeyinde çocuğu bulunan annelerin çocuk yetiştirme tutumları ile eğitim ihtiyaçlarının incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-16)ÖZET Bu araştırmada beş-yedi yaş düzeyinde çocuk sahibi olan annelerin çocuk yetiştirme tutumlarına dair yaşantıları (duygu, düşünce ve davranışları), tutumlarını etkileyen faktörler ile çocuk gelişimi ve eğitimi alanındaki ... -
Beşinci sınıf türkçe ders kitaplarındaki şiirlerin `çocuğa görelik` ilkesi doğrultusunda incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Eğitim ve öğretimin istenilen amaçlar doğrultusunda gerçekleşebilmesi için hedef kitlenin özellikleri dikkate alınmalıdır. Türkçe Ders Kitapları hazırlanırken seçilen metinlerin yaş seviyesine uygunluğu eğitim ve öğretimin ... -
Beyin temelli fen öğretiminin üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin akademik başarılarına, yaratıcılıklarına, eleştirel düşünmelerine ve tutumlarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, üstün zekâlı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap verebilecek beyin temelli öğrenme yaklaşımını temel alan farklılaştırılmış Fen ve Teknoloji programının geliştirmesi, uygulanması ... -
Beyin temelli öğrenme modeline uygun hazırlanan öğretim aktivitelerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında beyin ile ilgili yapılan araştırmalar eğitim konusunda bir çığır açmıştır. Özellikle gelişen teknoloji ile beynin yapısı daha iyi anlaşılmış ve öğrenmeyi öğrenme gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda ... -
Bilgi yönetimi açısından okul öncesi eğitim kitaplarında ihtiyaç yanılsamasına yaklaşım bilincinin değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Okul öncesi eğitim kitapları örneğinde ihtiyaç yanılsamasına yaklaşım bilincinin değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada öncelikle insan benliğinin mutasyonu, ihtiyaç yanılsaması ve ihtiyaç/uygulama, lüks/oyun bilinci ... -
Bilimsel yaratıcılığı temel alan farklılaştırılmış fen ve teknoloji öğretiminin üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin başarı, tutum ve yaratıcılığına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, yetenek gelişimleri ve eğitimleri son dönemde üzerinde titizlikle çalışılan konular olmuşlardır. Bununla birlikte üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin potansiyellerine, ... -
Çocukların oynadıkları oyunlara göre empati ve saldırganlık düzeylerinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Oyun çocuğun kendini ifade edebildiği, yeteneklerini fark ettiği, potansiyelini kullanabildiği, becerilerini geliştirebildiği önemli bir faaliyettir. Empati kişilerarası iletişimin sağlıklı olmasında önemli olan kavramlardan ... -
Değerler eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların değer kazanımı üzerine etkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-18)Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik bir değerler eğitim programı geliştirmek ve geliştirilen Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı, sorumluluk, dürüstlük, iş birliği, paylaşım ve arkadaşlık ... -
Dil - kültür ilişkisi bağlamında küresel bir dil olarak İngilizce: İngilizce öğretmen adaylarının görüşleri üzerine bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil, siyasal sınırlar, kültür, din, ideoloji ve etnik kökenler; ülkeleri, halkları ve daha küçük insan topluluklarını kaynaştırıp birleştiren ya da birbirinden çeşitli şekillerde ayıran temel öğelere dönüşebilirler. ...