Okula başlama yaşına göre ilkokul ikinci sınıf öğrencilerinin okuma becerilerine dair bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilkokul ikinci sınıf düzeyindeki çocukların okula başlama yaşlarına göre okuma hızlarını ve okuduğunu anlama düzeylerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada ayrıca, öğrencilerin okuma becerileri bazı demografik özelliklerine göre ele alınmış, öğretmenlerin ilkokula başlama yaşına ilişkin görüşleri ve ebeveynlerin çocuklarını ilkokula erken başlatma gerekçeleri değerlendirilmiştir. Araştırmanın örneklemi; İstanbul ilinde 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilkokul 2. sınıfa devam eden 637 öğrenci; 94 sınıf öğretmeni ve çocuğunu 72 aydan önce ilkokula gönderen 197 veliden oluşmaktadır. Araştırmada Okuma Hızı ve Okuduğunu Anlama Testi, Demografik Bilgi ve Anket Formu ve Öğretmen Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiki analizler, ilişkisiz örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi, ANOVA, LSD çoklu karşılaştırma ve korelasyon analizi kullanılmıştır. İlkokula başlama yaşına göre öğrencilerin okuma hızı ve okuduğunu anlama düzeyi arasında 72-77 aylık başlayanlar lehine anlamlı fark bulunmuştur. Okuma hızı arttıkça da okuduğunu anlama düzeyi artmaktadır. Okul öncesi eğitim alan, kız, ebeveynlerinin eğitim düzeyi yüksek olan, annesi tüm gün çalışan, ailesinin gelir düzeyi yüksek olan çocukların okuma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Kardeş sayısı yüksek olan çocukların okuma hızları düşük bulunmuştur. Doğum sırası ve ebeveynin evde akademik destek sağlama durumuna göre okuma becerileri, anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu çocukların 72 aydan önce okula başlamasını uygun bulmamış; başlayanların ince motor, planlama ve dikkat becerilerinde sınıf düzeyinin altında kaldıklarını ifade etmiştir. Çocuğunu 72 aylıktan önce okula gönderen ebeveynlerin büyük çoğunluğunun bu kararlarından memnun oldukları; bu kararı uzman görüşünden ziyade çocuklarının istekleri ve okula başlamaya hazır olduklarına dair kişisel kanaatleri doğrultusunda aldıkları görülmektedir. Anahtar Kelimeler: Okula başlama yaşı, okul olgunluğu, okuma hızı, okuduğunu anlama This research aims to examine reading skills and the level of reading comprehension of second-grade students according to their school entrance age. The study also evaluates the reading skills according to some demographic variables, teachers' point of view about the school starting age, and the reasons of parents on starting their children to school early. The study sample consisted of 637 students who are enrolled in second-grade in 2013-2014 school year, 94 teachers and 197 parents who send their children to primary school before 72 months of age. Reading Rate and Comprehension Inventory, Demographic Information Form and Teacher Information Form was used in the study. Descriptive statistics, independent samples t-test, one-way ANOVA, LSD and correlation analysis was used for the analysis. Reading rate and reading comprehension level was found as significantly higher among students started school between 72-77 months of age. While reading rate rises, reading comprehension increases. Students, who got preschool education, have higher level parental education, whose mother have a full-time job, and have higher income level have significantly higher reading rate and reading comprehension level. Students, who have higher number of siblings have significantly lower reading rate. Reading skills do not differentiate according to the birth order and the level of academic support provided at home. Majority of teachers expressed their disapproval of starting school before 72 months of age; and they stated that children who started before that age underperform on tasks requires fine motor, planning and attention skills. Majority of parents who send their children to school before 72 months of age satisfied with that decision, and took the decision according to their children's motivation to start school and their own observations on school readiness of their child instead of consulting any educationist. Key words: School entrance age, school maturity, reading rate, reading comprehension
Collections