Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öz-yeterlik düzeyleri ile bilimsel bilgiye yönelik görüşleri arasındaki ilişkilerin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersi öz-yeterlik düzeyleri ile bilimsel bilgiye yönelik görüşleri arasindaki ilişkilerin araştirilmasi ve bazı demografik özellikler açısından değerlendirilmesidir.Araştırma 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul ilindeki bazı devlet ortaokullarında 6., 7. ve 8. Sınıfta öğrenim gören 1029 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bazı demografik soruların bulunduğu birinci bölüm, Tatar, Yıldız, Akpınar ve Ergin (2009) tarafından geliştirilen Fen ve Teknoloji Dersi Öz-yeterlik Ölçeği'nden oluşan ikinci bölüm ve Ünal-Çoban ve Ergin (2008) tarafından geliştirilen Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüş Ölçeği'nden oluşan üçüncü bölümden oluşan form, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Bu araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Verilerin analizinde SPSS 21.0 programı kullanılmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), İlişkisiz Grup t-Testi, ve Scheffe testi, ölçekler arasındaki ilişkiler için Pearson Korelasyon Katsayısı Analiz Tekniği kullanılmıştır. Pearson Korelasyon Katsayısı Analiz Tekniği için 0.01 düzeyinde ve diğer istatistiksel işlemler için en az 0.05 düzeyinde anlamlılık aranmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi öz-yeterlik düzeylerinin ve bilimsel bilgiye yönelik görüş düzeylerinin ortalama değerin üzerinde olduğu görülmüştür. Ayrıca ortaokul öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi öz-yeterlik düzeyleri ile bilimsel bilgiye yönelik görüşleri arasında pozitif yönde düşük seviyede istatistiksel anlamlı bir ilişki saptanmıştır. The purpose of this study is to examine secondary school students' science course self-efficacy and their perspectives about scientific knowledge.The participants of the study consist of 1029 students in the 6th, 7th and 8th registered to state secondary schools in istanbul in the semester of 2014-2015. In the study, individiual information form, Science and Technology Self-Sufficiency Scale by Tatar, Yıldız, Akpınar ve Ergin (2009), Views about Scientific Knowledge Scale by Ünal-Çoban ve Ergin (2008) were used as data collection tools. In the study, relational screening model was used.SPSS 21.0 Package program was used for data analysis. ANOVA, Independent Samples t-Test, Scheffe Test and Pearsons' correlation coefficient analysis technique were used. For Pearsons' correlation coefficient analysis technique 0.01 and for other statistical analysis' 0.05 is considered as the significance level. According to findings, it was foud that secondary school students' science course self-efficacy and their perspectives about scientific knowledge levels are above average value. There is also statistically significant positive low level correlation between secondary school students' science course self-efficacy and their perspevtives about scientific knowledge.
Collections