TEZLER: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 140
-
Perceived effectiveness of English medium instruction among students and lecturers at a Turkish state university
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-14)Gelişmekte olan dünyaya uyum sağlama amacı güden yüksek öğretim kurumları yerel ve uluslararası bağlamda öğrencileri kendi bünyelerine çekebilmek için yeni arayışlara girmiş; bu arayışlar da kurumları yabancı dilde (İngilizce) ... -
Futbolda çocuk koruma uygulamalarına yönelik nitel bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-09)Son zamanlarda spor kulüplerinde çocuk istismarı vakalarının giderek artış gösterdiği bilimsel araştırmalarda ve basında sıkça yer almaktadır. Sporda çocuk istismarının varlığı ve bunu önlemek adına yapılması gerekenlerle ... -
Eine untersuchung zu den lesegewohnheiten der deutschlernenden in bezug auf familie, schule und peers am beispiel der deutschsprachigen schulen in Istanbul
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-13)Bireylerin sahip olduğu okuma alışkanlıkları hayatlarında belirleyici bir özelliğe sahiptir. Okuma aracılığıyla bireyler hem bilgiye hem de iş hayatlarında başarıya ulaşabilirler. Bunun yanı sıra günümüz teknoloji dünyası ... -
Türkiye`de sosyal bilgiler ile Almanyada değerler ve normlar derslerinde değer eğitiminin çoklu durum çalışmasıyla karşılaştırılması
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-23)Bu çalışmanın amacı; Sosyal Bilgiler dersiyle Değerler ve Normlar derslerinde değer eğitiminin öğretim programlarında ve ders kitaplarında hangi ölçüde yer aldığını, öğretmenlerin değerler eğitimine bakış açılarını ortaya ... -
İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminin Fransızca öğretmen adaylarının sözlü söylem becerilerini edinmelerine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-15)Bu araştırmada, yabancı dil sınıfında, sözlü söylem becerilerinin, günümüze kadar gelen dil öğretim yöntemleri çerçevesinde durum saptaması yapılarak, yazı dil ve sözlü dil arasındaki farklar açıklanıp somut örneklerle ... -
Ergenlerin kişilik özellikleri ile ayrışma bireyleşme arasındaki ilişkide akran ilişkilerinin aracı etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Bu araştırmanın amacı ergenlerin kişilik özellikleri ile ayrışma-bireyleşme arasındaki ilişkide akran ilişkilerinin aracı etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında, ... -
Beliren yetişkinlikte romantik ilişki deneyimleri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-07)Bu araştırmada, beliren yetişkinlikte romantik ilişki deneyimlerine yönelik bir teori geliştirilmesi amaçlanmıştır. Beliren yetişkinlerle yapılan görüşmelerden elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Üniversitelerde arşiv iş ve işlemleriyle ilgili yaşanan sorunlara yönelik nitel bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Kurumlarda üretilen belgelerin yararlanılabilir ölçülerde düzenli tutulması kuruma fayda sağladığı gibi, ulaşılabilirliği de topluma hizmet etmektedir. Alınan kararlar genellikle belgeye dayalı olarak yapılmaktadır. Belge ... -
Ortaokul öğrencilerinde siber zorbalık ile saldırganlık ilişkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-01)Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinde siber zorbalık düzeyi ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 497 kız, 307 erkek olmak üzere toplam 804 öğrenci katılmıştır. Veri ... -
Psikolojik ve akademik değişkenlerin temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınav başarısına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Bu araştırmanın amacı, sekizinci sınıf öğrencilerinin psikolojik dayanıklılık, akademik öz-yeterlik, başarı yönelimi ve kaygı düzeyleri ile TEOG sınav başarıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma 2016-2017 ... -
Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının algıladıkları anne-baba tutumları ve denetim odağı açısından incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışları ile algıladıkları anne baba tutumları ve denetim odakları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin akademik erteleme davranışları çeşitli ... -
Okul yöneticilerinin bilgi yönetimi yeterliliklerinin belirlenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-17)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan okul yöneticilerinin bilgi yönetimi yeterliliklerini öğretmen görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2016-2017 öğretim yılında ... -
Dil ile depresyon ve anksiyete ilişkisinde sosyal faktörlerin aracı etkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-15)Bu araştırmanın amacı dil ile depresyon ve anksiyete ilişkisinde sosyal faktörlerin aracı etkisinin belirlenmesine yönelik olarak alanyazına dayalı şekilde önerilen bir modeli test etmektir.Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Bilgi yönetimi açısından okul öncesi eğitim kitaplarında ihtiyaç yanılsamasına yaklaşım bilincinin değerlendirilmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-01)Okul öncesi eğitim kitapları örneğinde ihtiyaç yanılsamasına yaklaşım bilincinin değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada öncelikle insan benliğinin mutasyonu, ihtiyaç yanılsaması ve ihtiyaç/uygulama, lüks/oyun bilinci ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin üstbilişsel okuma becerileri üzerine bir araştırma
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-19)Okuma eylemi, temelde yazıyı oluşturan harf ve işaretlerin çözümlenmesi olarak kabul edilir. Günümüzde okuma eyleminin asıl amacı ve işlevi anlamayı, yapılandırmayı, anlamlandırmayı, yorumlamayı, eleştirmeyi ve değerlendirmeyi ... -
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarısına ve tutumlarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)Bu çalışmanın amacı Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) uygulamalarının ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini ortaya çıkarmaktır.Bu çalışma karma yöntem araştırma ... -
Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-31)Bu araştırma okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetim becerilerini ölçmeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeyi, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler ile ilişkisini ... -
Tek çocuk olma deneyimi: Kişilik özellikleri, aile ve akran ilişkileri
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-25)Bu araştırmada tek çocuk olma deneyimi kişilik özellikleri, aile ve akran ilişkileri bakımından incelenmiştir. Bu kapsamda tek çocukların tek çocuk olma olgusunu nasıl anlamlandırdıkları, kardeşli çocuklardan ayırt edici ... -
The effectiveness of virtual reality tools on vocabulary learning and retention
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-10)Günümüzde eğitim geleneksel öğretim yöntemlerinin ötesine geçmeye başlamıştır. Öğrencilerin öğrenme deneyimlerini artırmak için bilgisayar teknolojilerinden faydalanılmaktadır. Hızlı gelişen teknoloji sayesinde, dokunmatik ... -
Okul öncesi eğitimde sınıfında kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan çocukların prososyal davranışlarının incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-18)Özel gereksinimleri olan ve olmayan çocukların aynı eğitim ortamlarını paylaşmasına fırsat veren kaynaştırma eğitimin, özel gereksinimli olsun ya da olmasın tüm çocuklar üzerinde çeşitli etkileri bulunmaktadır. Bir başka ...