Değerler eğitim programının anasınıfına devam eden çocukların değer kazanımı üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma okul öncesi dönem çocuklarına yönelik bir değerler eğitim programı geliştirmek ve geliştirilen Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı, sorumluluk, dürüstlük, iş birliği, paylaşım ve arkadaşlık değerlerine olan etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Bursa ili Yıldırım ilçesinde bulunan devlet okuluna devam eden beş ve altı yaş grubu çocukları oluşturmaktadır. Araştırma 22 çocuk kontrol grubu, 21 çocuk deney grubu olmak üzere toplam 43 çocuk ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Değerler Eğitim Programı` çocuklara saygı, iş birliği, arkadaşlık, dürüstlük, paylaşma ve sorumluluk değerlerini kazandırıp, çocukların değer kazanım düzeylerini arttırmayı amaçlamıştır. Bu araştırma da ön test - son test kontrol gruplu seçkisiz desen uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak genel bilgi formu, `Okul Öncesi Değer Ölçeği Öğretmen/Aile/Çocuk Formları` kullanılmıştır. Deney grubuna uygulanan ön test- son test ve kalıcılık testlerinde, kontrol grubuna uygulan ön test ve son testlerinde kullanılan ölçek puanlarında farklılık olup olmadığını tespit etmek amacıyla Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Grup içi ön test- son test karşılaştırılmalarında ve son test ve kalıcılık testi karşılaştırılmalarında Wilcoxon işaret testi kullanılmıştır. Sonuçlar yorumlanırken anlamlılık düzeyi olarak (p<.05) kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonucunda Okul Öncesi Değerler Eğitim Programı alan deney grubundaki çocukların ön test- son test aile formu, öğretmen formu ve çocuk formu verilerine göre değer kazanımlarının anlamlı ölçüde (p<.01) arttığı görülmüştür. Bu sonuçlara göre; hazırlanan Okul Öncesi Değerler Eğitim Programının çocukların saygı, iş birliği, arkadaşlık, dürüstlük, paylaşma ve sorumluluk değerlerini desteklemekte olduğu ve çocukların değer kazanımlarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, değer, değerler eğitimi, değerler eğitim programı This study was carried out to examine 'the effect of the Pre-School Values Education Program for children who are five to six years and are attending to preschool on the value of respect, responsibility, honesty, cooperation, sharing and friendship. Participants of the study consist of children aged five and six who continue to state school located in the district of Yıldırım, Bursa. The `Pre-School Values Education Program` aims to increase the level of children's value acquisition by giving them values of respect, cooperation, friendship, honesty, sharing and responsibility. The `Pre-School Values Scale Teacher / Family / Child Forms` and general information form were used as the data collection tool in the research. The Mann-Whitney U test was used to determine whether there was any difference in the scale scores used in the pre-test and post-test applied to the control group in the pretest-posttest and retention tests applied to the experiment group. Wilcoxon sign test was used in comparison of intra-group pre-test and post-test comparisons and post-test and retention test. The results were used as interpreted significance level (p <.05). As a result of this study, it was found that the children in the experimental group who had received the Pre-School Values Program showed significant increases (p <.01) In the control group, there was a significant difference in the data of the children's form while the pre-test did not show a significant difference in the data of the family and teacher form.Key words: Preschool education, value, values education, values education program.
Collections