TEZLER: Recent submissions
Now showing items 561-580 of 739
-
Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcı düşünme eğilimleri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2018-2019 öğretim yılında, İstanbul Küçükçekmece ... -
Coğrafya öğretmeni adaylarının derse yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişkini bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-15)Bu tezde gerçekleştirilen araştırma, coğrafya öğretmen adaylarının derse yönelik tutumları ile başarıları arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırmada eş zamanlı bir karma yöntem ... -
Afet risk azaltımı eğitimi ve yönetimi açısından ilkokul ve ortaokul öğretim programlarının değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-04)Bu araştırma, afet risk azaltımı eğitimi ve yönetimi açısından Türkiye'de Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ilkokul ve ortaokul düzeyinde okutulan Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilgiler öğretim ... -
Ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygılarının kullandıkları öğrenme stilleri ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygı düzeylerine, öğrenmede kullandıkları öğrenme stillerine ve kişisel bilgilerine ulaşılmaya çalışılmış, bunlar arasındaki ilişkinin varlığı araştırılmıştır. Araştırmada; ... -
Fen mühendislik ve girişimcilik uygulamalarının 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine ve çevresel tutum düzeylerine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmada; `İnsan ve Çevre` ünitesi kapsamında, 5. sınıf öğrencilerinin Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları ile ürün geliştirmelerini ve bilim şenliğinde sunmalarını sağlayarak, gerçekleştirilen bu sürecin ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde eylemsilerin biçim-anlam ve kullanım açısından değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu araştırmada yabancı dil oalrak Türkçe öğretimi konusunda fiilimsilerin biçim-anlam-kullanım bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Literatür incelendiğinde dil öğretiminde yapı, biçim, anlam ve kullanım açısından ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin dinleme ve etkileşim kaygısı ile endişe düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Bu çalışmanın amacını, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yabancı dilde dinleme kaygısı (öz-odak kaygısı ve görev-odak kaygısı), etkileşim kaygısı ve endişe düzeyleri arasındaki ilişkilerin belirlenmesi; dinleme kaygısı, ... -
Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi kapsamında yerel okuryazarlıklarının incelenmesi (Çanakkale ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Okuryazarlık, yazı sembollerini seslendirme ve anlamlandırma ile başlayan nesneleri, olgu ve olayları ayrıntılı anlama ve doğru ifade etme becerisidir. Okuryazarlık toplumdaki bilgileri, becerileri ve sosyal normları anlama, ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeleri ve öğretim uygulamalarındaki gelişiminin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-02)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme becerilerinin açık fikirlilik, sorumluluk ve içtenlik alt boyutlarında ki düzeylerini belirlemek ve eğitim uygulamalarındaki gelişimlerini ortaya koymaktır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin ekran okuma ve öz yeterlik algılama düzeylerinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-11)Bu tez çalışması ortaokul öğrencilerinin ekrandan okumaya karşı öz yeterlik algı düzeylerinin belirlenmesi ve cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş, akademik başarısı olarak belirlenen bağımsız değişkenlere göre öz yeterlik algısının ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere deyim ve atasözlerinin aile kavramı üzerinden öğretilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Bu araştırmanın amacı Türkçedeki aile kavramının deyimler ve atasözleriyle uluslararası öğrencilere öğretilmesidir. Bu amaç doğrultusunda, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerle deyimler ve atasözleri hakkında ... -
Yabancılara türkçe öğretimi ders kitaplarında bulunan metin altı soruların yenilenmiş bloom taksonomisine göre analizi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışmanın amacı, yabancılar için Türkçe öğretimi alanında kullanılan ders kitaplarında bulunan okuma ve dinleme metinlerine ait metin altı soruları yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analiz etmektir. Bu amaca bağlı ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin olumlu sınıf ortamı oluşturmaya yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-06)Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin olumlu sınıf ortamı oluşturmaya yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2017-2018 öğretim yılında, Çanakkale ili merkezi ve Biga, Çan, Ayvacık, ... -
Ortaokul öğrencilerinin çevre bilgi ve çevre bilinç düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Yapılan araştırmalarda çevre sorunlarının en aza indirilmesinde toplumdaki bireylere büyük görev düştüğü anlaşılmaktadır. Bireylerin çevre sorunlarına karşı duyarlı ve bilinçli olmaları gerektiği vurgulanmaktadır. Bireylerin ... -
İlkokul öğrencilerinin okuma alışkanlıklarının geliştirilmesine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Okuma alışkanlığı, okuma becerisinin bir ihtiyaç olarak algılanmasıyla okumaya güdülenme ve okuma eyleminin düzenli aralıklarla tekrarlanır duruma gelmesidir. Okuma alışkanlığı, kişinin hayata bakış açısını geliştirmekle ... -
Bilgisayar bilimleri dersi öğretim programının Türkiye yeterlilikler çerçevesi(Tyç)`ne uyumunun incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Araştırmada bilişim teknolojileri alanında MEB tarafından 2016 yılında geliştirilen ve güncellenen Bilgisayar Bilimi dersi öğretim programının, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ) 'ne uyumunun değerlendirilmesi ... -
Fen öğrenimine yönelik motivasyon ve çevre farkındalığı arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu araştırmanın amacı fen bilimleri ve matematik alanlarında öğrenim gören lisans öğrencilerinin fen öğrenimine yönelik motivasyonunun, çevresel farkındalık düzeyleri üzerinde anlamlı bir etki yarattığını ya da yaratmadığını ... -
Çalışan ve emziren annelerin annelik ve iş deneyimleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bebeklerin gelişimindeki en temel besin kaynağı anne sütüdür. Emzirme ile gelişiminin ilk adımına başlayan bebeğin gelişiminin devamı için emzirmenin sürdürülebilir olması şarttır. Çalışan ve emziren annelerin bebeklerini ... -
Halide Edib Adıvar` ın romanlarında askerler ve askerlerin eğitimde rol model olmaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Halide Edib Adıvar' ın Romanlarında Askerler ve Askerlerin Eğitimde Rol Model OlmalarıBu araştırmanın temel amacı; Millî Edebiyat Dönemi yazarlarından olan Halide Edib Adıvar' ın romanlarındaki askerlerin ... -
Üniversite öğrencilerinin Çanakkale zaferi ile ilgili algılarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Üniversite Öğrencilerinin Çanakkale Zaferi ile İlgili Algılarının İncelenmesiAraştırmanın amacı yükseköğretim kurumunda öğrenim görmekte olan birinci sınıf öğrencilerinin Çanakkale Zaferi konusunda algılarının ölçülmesidir. ...