Okul öncesi öğretmenlerinin olumlu sınıf ortamı oluşturmaya yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin olumlu sınıf ortamı oluşturmaya yönelik görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evreni, 2017-2018 öğretim yılında, Çanakkale ili merkezi ve Biga, Çan, Ayvacık, Eceabat ve Lapseki ilçelerinde görev yapan okul öncesi öğretmenlerinden oluşmaktadır. Evrendeki okul öncesi öğretmen sayısı göz önüne alınarak, herhangi bir örneklem alınmamış ve Çanakkale ilindeki okul öncesi öğretmenlerinin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, 227 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Veriler kişisel bilgi formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen `Olumlu Sınıf Ortamı Ölçeği` kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından, betimsel istatistik teknikleri (frekans ve yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma) kullanılmış, öğretmenlerin kişisel özelliklerine göre görüşlerindeki değişiklikler ise non-parametrik ve parametrik testler (Kruskal Wallis veya t testi) yapılarak incelenmiştir.Verilerin analizi sonucunda, okul öncesi öğretmenlerinin olumlu sınıf ortamı oluşturmaya yönelik görüşlere katılım düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu ve öğretmen görüşlerinin genel olarak sınıftaki öğrenci sayısına bağlı olarak anlamlı bir şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak öğretmen görüşlerinin genel olarak öğrenim durumu, kıdem ve hizmet içi eğitim değişkenlerine bağlı olarak farklılaşmadığı bulunmuştur. Ölçme aracının alt boyutlarının analizi sonucunda ise istenmeyen davranışlar alt boyutunda, lisans mezunu ve hizmet içi eğitime katılmayan öğretmenler lehine, sınıf içi iletişim ve öğretim yöntemi alt boyutlarında ise hizmet içi eğitime katılan öğretmenler lehine anlamlı farklılıklar bulunmuştur. This study is conducted to examine the pre-school teachers' views on creating a positive classroom environment. The population of the study consists of pre-school teachers serving in Çanakkale city center and Biga, Çan, Ayvacık, Eceabat, and Lapseki districts during 2017-2018 academic year. By considering the number of pre-school teachers in the population, no sampling took place and all pre-school teachers in Çanakkale province were tried to be reached. Consequently, 227 pre-school teachers consists of the sample of the study. Consequently, 227 pre-school teachers constitute the sample of the study.Survey model was used in the study. Data were collected by using personal information form and `Positive Classroom Environment Scale` developed by the researcher. In the data analysis, descriptive statistical techniques (frequency and percentage, arithmetic mean and standard deviation) were used from SPSS program and changes in the teachers' views were observed by non-parametric and parametric tests (Kruskal Wallis or t -test).As a result of data analysis, it is concluded that the participation level of the pre-school teachers in the views about creating a positive classroom environment is generally high and teachers' views differ significantly based on the number of students in the classroom. Furthermore, it is found that teachers' views generally do not differ according to educational background, seniority, and in-service training variables. As a result of the analysis of the sub-dimensions of the assessment instrument, significant differences are found in favor of teachers who have bachelor's degree and do not participate in in-service training in the sub-dimension of undesirable attitudes and in favor of teachers who participate in in-service training in the sub-dimensions of classroom communication and teaching method.
Collections