Okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünmeleri ve öğretim uygulamalarındaki gelişiminin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme becerilerinin açık fikirlilik, sorumluluk ve içtenlik alt boyutlarında ki düzeylerini belirlemek ve eğitim uygulamalarındaki gelişimlerini ortaya koymaktır. Araştırma, karma yöntem desenlerinden biri olan birleştirme (çeşitleme) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler nicel ve nitel olarak toplandığı için verileri birleştirebilmek ve daha güçlü sonuçlar ortaya koymak için bu desen seçilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeylerini ölçmek için Çanakkale Merkez'de bulunan anaokulu ve anasınıflarında görev alan 100 öğretmene anket uygulanmıştır. Eğitim uygulamalarında ki gelişimlerini değerlendirme için ise yine aynı şekilde Çanakkale Merkez'de ki okullarda görev alan 20 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme gerçekleştirilmiştir. Anket ve görüşme uygulamaları için gönüllü olan öğretmenlerle çalışılmıştır.Okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeyleri incelenirken cinsiyet, eğitim seviyesi, hizmet yılı, hizmet içi eğitim alma durumu, çocuk sahibi olma durumu, sınıflarının yaş grubu değişkenleri incelenmiştir. Kullanılan anket sonucu alınan veriler SPSS 21.00 paket veri programı ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin yansıtıcı düşünme becerilerinin alt boyutlarında ki değerlerinin ne seviyede olduğu ortalama ve standart sapma değerleri verilerek gösterilmiştir. Cinsiyet, eğitim seviyesi, çocuk sahibi olma durumu, hizmet içi eğitim alma değişkenlerine göre yansıtıcı düşünme beceri düzeyi belirlenmesinde t-testi, sınıf yaş grubu ve hizmet yılı değişkenlerinin belirlenmesinde ANOVA kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu verileri ise içerik analizi yapılarak incelenmiştir.Araştırmada uygulanan öğretmenlerin yansıtıcı düşünme becerilerini ölçme anketi verilerine göre okul öncesi öğretmenlerinin yansıtıcı düşünme beceri düzeyleri oldukça yüksek çıkmıştır. Alt boyutlar arasında ki farklar çok değildir. Öğretmenlerin en yüksek beceriye sahip olduğu alt boyut sorumlulukken en düşük beceri açık fikirlilik alt boyutudur. Öğretmenlerin yansıtıcı düşünme becerilerinde, hizmet içi eğitim alma, sınıf yaş grubu ve hizmet yılı değişkenleri anlamlı bir fark göstermiştir. Diğer değişkenlerde ise anlamlı bir fark bulunmamıştır. Aynı zamanda öğretmenlerin yansıtıcı düşünme beceri düzeyleri eğitim uygulamalarında ki gelişimlerini de olumlu yönde etkilemektedir. The aim of this study is to determine the levels of reflective thinking skills of preschool teachers in open-mindedness, responsibility and wholeheartedness subdimensions and to demonstrate their development in educational applications. The study has been carried out using a combination (diversity) method, which is one of the mixed methods.Since the data were collected quantitatively and qualitatively and it can combine the data and produce stronger results, this pattern has been chosen. In order to measure the reflective thinking skill levels of the pre-school teachers, interviews has been conducted with 20 teachers working in the schools in Çanakkale Center using a semi-structured interview form. It has been studied with volunteer teachers for questionnaire and interview applications.While studying the reflective thinking skill levels of pre-school teachers, the variables gender, educational status, years of service, in-service training, status of having children, age group of the classes have been studied. The data obtained from the questionnaire used have been analyzed by SPSS 21.00 packet data program. The levels of the values of in the sub-dimensions of teachers' reflective thinking skills have been demonstrated by using mean and standard deviation. T-test has been used for the determination of reflective thinking skill level according to variables gender, educational status, having children, in -service training and ANOVA has been used for the determination of variables class age group and service year. The data of semi-structured interview form have been studied by doing content analysis.According to the data of the questionnaire applied in the study, reflective thinking skill levels of preschool teachers has been quite high. Also, the differences between the wholeheartedness are not much. While the wholeheartedness which teachers have the highest skills is the responsibility, the lowest skill is the open-mindedness wholeheartedness. In the reflective thinking skills of teachers, the variables in-service training, class age group and service year have shown a significant difference. However, no significant difference could find in other variables. Also, reflective thinking skill levels of teachers have affected positively their development in educational applications.
Collections