TEZLER: Recent submissions
Now showing items 541-560 of 739
-
Öznel iyi oluşun yordanmasında psikolojik ihtiyaçların karşılanması, aile aidiyeti ve ebeveyn algısı rolünün incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-02)Bu araştırmanın amacı temel psikolojik ihtiyaçlar, aile aidiyeti, anne algısı ve babaalgısı değişkenlerinin öznel iyi oluş üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada öznel iyioluş, temel psikolojik ihtiyaçlar, aile ... -
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK ALGILARININ İNCELENMESİ
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının çokkültürlülük algılarını incelemektir. Bu amaç için pozitivist paradigmanın felsefik temellerinden faydalanarak nicel araştırma yöntemlerinden Genel Tarama Modelleri ... -
Oyunlaştırma yaklaşımı ile blok tabanlı programlama öğretiminin başarı ve motivasyona etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu araştırmanın amacı, oyunlaştırma yaklaşımı ile blok tabanlı programlama (BTP)öğretiminin başarıya ve motivasyona etkisini incelemektir. Araştırmada, öntest-sontestkontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Gelibolu vilayeti (1913-1926)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-26)Araştırmanın adı `Gelibolu Vilayeti (1913-1926)`dir. Veri/belge tarama yöntemi kullanılmıştır. Devlet ve askeri arşivler, Meclis-i Mebusan ve TBMM Zabıt Tutanakları, Salnameler, Sıhhiye Raporları, Nüfus Sayım Kayıtları, ... -
Teknopedagojik eğitim kapsamında türkçe öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanma durumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışmada Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanma durumları incelenmiştir. Araştırmaya Van ilinde (İpekyolu, Tuşba, Edremit merkez ilçeleri) görev yapan toplam 150 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Bu araştırmanın ... -
Normal gelişim gösteren ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ailelerinde ve çevrelerinde bulunan özel gereksinimli bireylere yönelik tutumlarının incelenmesi (Çanakkale merkez ilçe örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-04)Bu araştırmanın amacı, Çanakkale (merkez ilçe) deki kaynaştırma eğitimi uygulamasının yapıldığı ilkokullarda ve ortaokullarda eğitim gören normal gelişim gösteren öğrencilerin sınıflarında, ailelerinde ve çevrelerinde ... -
İşkodra kültür coğrafyası
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-22)Yüzyıllar boyunca yaratılan corafi kültür, bu mirasın kanıtı olan çok az nesne insanınve doanın tahribatından sa kurtulabilmitir. Hâlâ var olanlar ve insanların hafızalarındakalan eylerle bir referans noktası ina etmek, ... -
İzmir yabancılar için Türkçe öğretim seti b1 ders kitabının dört temel dil becerisi bağlamında incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi (YDTÖ) alanında kullanılmakta olan `İzmir Yabancılar için Türkçe Öğretim Seti` (İYİTÖS) B1 düzeyi ders kitabını dört temel dil becerisi olan okuma, dinleme, konuşma ... -
Dil öğrenme stratejilerinin yabancı dil olarak Türkçe kelime öğretiminde öğrenenlere etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-29)Bu çalışmada dil öğretim stratejilerinin yabancı dil olarak Türkçe kelime öğretiminde öğrenenlere etkisi incelenmiştir. Bu araştırmada yabancı dil olarak Türkçe kelime öğretiminde öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirmek ... -
İlkokul 4.sınıf öğrencilerinin matematik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Matematik Öz-yeterlik Düzeyinin İncelenmesiBu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Matematik Öz-yeterlik düzeylerininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden ... -
2013 okul öncesi eğitim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-29)Okul öncesi eğitim çocuğun hayatında 0-72 aylık dönemi kapsar ve gelişim alanlarına etkisi büyüktür. Bu dönemde nitelikli ve iyi planlanmış bir okul öncesi eğitim programı çocuğun yaşamında büyük öneme sahiptir. Okul öncesi ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının fen ve doğa etkinliklerinde pop-up book tekniğinin kullanımına ilişkin tutumları ve bu tutumları etkileyen faktörler
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının pop-up uygulamalarına dair bilgi düzeylerini ve fen ve doğa etkinliklerinde Pop-up Book tekniğinin kullanımına ilişkin tutumlarını ölçmektir. Bu bilgi düzeylerinin ... -
School architecture and its effect on learning outcome: A review of higher education dimension
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Çoğu sınıflar, okullar ve hatta kampüslerde öğrenim amaçlı deneyimler olumlu olmak yerine öğrenme ile çevre arasındaki bağlantının önemini tam olarak anlamadığımız için olumsuz olabilir. Olumlu öğrenme deneyimleri doğrudan ... -
Savaş ve toplumsal cinsiyet: Suriyeli mülteci kadınların toplumsal cinsiyete dayalı kadın sağlığı sorunlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-04)Bu araştırma Suriyeli mülteci kadınların toplumsal cinsiyete dayalı olarak kadın sağlığı sorunlarının incelenmesi amacıyla kesitsel ve metodolojik olarak yapılmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini Hatay Yayladağı Yibo ... -
Türkçe dil bilgisi öğretiminde Jigsaw IV tekniğinin akademik başarı, Türkçe dersine karşı tutum ve biliş ötesi farkındalığa etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu araştırma işbirlikli öğrenme tekniklerinden Birleştirme IV (Jigsaw IV) tekniğinin Türkçe dil bilgisi öğretiminde akademik başarı, Türkçe dersine karşı tutum ve biliş ötesi farkındalığa etkisini incelemek amacıyla ... -
Perceptions and practices of Turkish EFL teachers and students on the use of global issues
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Bu karma yöntem çalışması, ilk olarak küresel meselelerin İngilizce derslerine dahil edilmesi hususunda öğretmen ve öğrencilerin algılarını, uygulamalarını ve farkındalık seviyelerini araştırmayı; ikinci olarak ilk ve orta ... -
4. sınıf sosyal bilgiler dersinde değer öğretimine ilişkin öğrencilerin oluşturduğu metaforların incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Bu araştırmada, 4. Sınıf Sosyal bilgiler dersinde öğrencilerinin değer öğretimi kapsamında seçilen dört temel değerle ilgili oluşturdukları metaforlar incelenerek öğrencilerin değerlere ilişkin görüşlerini belirleyebilmek ... -
Acil yardım ve afet yönetimi bölümü öğrencilerinin akademik risk alma eğilimleri ve liderlik özelliklerinin belirlenmesi kriz ve kaos yönetimi çerçevesinde değerlendirilmesi; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-11)Akademik risk alma eğilimi, bir öğrencinin tereddütlü olduğu bir konuda bilgi ve fikirlerini paylaşma, konu ile ilgili soru sorma, sonucunda hata yapma olasılığına rağmen yeni şeyler öğrenme ve alternatif çözüm yolları ... -
Genre-based instruction and genre-focused feedback: A multiperspective study on writing performance and the psychology of writing
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Bu çalışma Tür Temelli Öğretim ve tür temelli dönüt'ün bir tür olarak edebi analizkompozisyonu hakimiyeti, yazma performansı ve yazma psikolojisi üzerindeki olası etkileriniortaya koymayı amaçlamaktadır. İkinci olarak, ... -
Öğretmenlerin otonomi- sosyotropi kişilik özellikleri ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-07)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyotropi- otonomi kişilik özellikleri ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Ayrıca elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin iş doyumlarının hangi değişkenlere göre farklılık ...