Üniversite öğrencilerinin Çanakkale zaferi ile ilgili algılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üniversite Öğrencilerinin Çanakkale Zaferi ile İlgili Algılarının İncelenmesiAraştırmanın amacı yükseköğretim kurumunda öğrenim görmekte olan birinci sınıf öğrencilerinin Çanakkale Zaferi konusunda algılarının ölçülmesidir. Öğrencilerin Çanakkale Zaferi ile ilgili algılarını oluşturan kaynaklar ve konuya ilgileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu doğrultuda üniversitede öğrenim görmekte olan birinci sınıf öğrencileri üzerinde görüşme formu uygulaması yapılmıştır. Çalışma yapılırken üniversite birinci sınıf öğrencileri dışındaki diğer sınıflarda öğrenim gören öğrenciler incelemenin dışında tutulmuştur.Araştırmanın çalışma evrenini, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi'nde öğrenim gören birinci sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi; Ayvacık Meslek Yüksekokulu, Ezine Meslek Yüksekokulu, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Siyasal Bilgiler Fakültesi ve Spor Bilimleri Fakültesi birinci sınıfta öğrenim gören toplam 317 öğrenci üzerinde görüşme formu uygulanmıştır. Çalışma grupları hem meslek yüksekokulu hem de fakültede öğrenim gören öğrencilerden oluşturulmuş böylelikle çalışmanın kapsamının arttırılması amaçlanmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 20.0 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda üniversite birinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Çanakkale Zaferi ile ilgili bilgilerini genel olarak okullarda ve ders kitaplarından edindiklerini görmekteyiz. Bilgilerin kalıcılığı ve bireylerin konuya olan ilgilerinin artması noktasında alana yapılan eğitim gezilerinin etkili olduğu sonucuna varılmaktadır. Bireysel olarak konuya duyulan ilginin okul gezileri ile arttırıldığı tespit edilirken Çanakkale Savaşlarını konu alan filmlerin ve görsel ögelerin bireylerin üzerinde etkili olduğu anlaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Gelibolu Yarımadası, Çanakkale Zaferi, Tarih eğitimi. AbstractExamining the Perceptions of University Students about the Victory of Çanakkale (Dardanelles)The purpose of the present study was to measure the perceptions of the first-year students studying at higher education institutions about the Victory of Çanakkale (Dardanelles). The sources that constitute the perceptions of the students on the Victory of Çanakkale and their interests in the subject were also determined. In this respect, the Interview Forms were applied to the first-year students at the university. The students who were studying in the other grades were excluded from the study.The universe of the study consisted of the first-year students who were studying at Çanakkale Onsekiz Mart University. The Interview forms were applied to a total of 317 students who were studying at the first year at Ayvacık Vocational High School, Ezine Vocational High School, Health Services Vocational High School, Faculty of Political Sciences and Faculty of Sport Sciences of Çanakkale Onsekiz Mart University.The data that were obtained in the study were analyzed with the SPSS 20.0 Program. As a result of the study, it was seen that the students obtained their knowledge on the Victory of Çanakkale at schools with textbooks in general in the first year of the university. It was also concluded that educational trips to the field are effective in terms of ensuring the permanence of knowledge and in increasing the interest of individuals on the subject. It was determined that the interest in the subject was increased with school trips, and it was also understood that films and visuals on Çanakkale Wars have effects on individuals.Keywords: Gelibolu Peninsula, Victory of Çanakkale, History education.
Collections