TEZLER: Recent submissions
Now showing items 581-600 of 739
-
Üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluşu ile sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-07)Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin sosyal problem çözme ile psikolojik iyi oluş algı düzeylerinin ve bu düzeylerin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konması, sosyal problem çözme ... -
Okul yöneticilerinin kriz yönetim becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Okul Yöneticilerinin Kriz Yönetimi Becerileri İle Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri Arasındaki İlişkiBu araştırma, okul yöneticilerinin kriz yönetimi becerileri ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ... -
Halk eğitimi merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemlere dair öğretmen görüşleri: Ankara örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)ÖzetÇalışmanın amacı, Ankara ilinin altı merkez ilçesindeki dokuz halk eğitimi merkezinde uygulanan yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde karşılaşılan problemleri, öğretmen görüşlerine dayalı olarak tespit etmek, çözüme ... -
Görme engelli tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ve sosyal bilgiler eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma stratejileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışmada görme engelli tarih ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih ve sosyal bilgiler eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma stratejileri' araştırılmıştır. Bu amaca ulaşmak için anket, görüşme ... -
Sınıf öğretmenleri ve ilkokul öğrencilerin akran destekli öğrenmeye ilişkin algılarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin öğrenme-öğretme sürecinde akran destekli öğrenme konusundaki düşüncelerini öğrenmek amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak nitel yöntem ... -
Bilgi toplumunda bir e-devlet uygulaması olarak DYS hakkında okul yöneticilerinin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-04)Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından son dönemde uygulamaya konulan DYS hakkındaki görüşlerini tespit etmek, bu görüşleri bilgisayar kullanma becerileri ve bilgisayara yönelik ... -
Millî Eğitim Bakanlığı taşra örgütündeki üst düzey yöneticilerin algılarına göre kadın yöneticilerin liderlik davranışları ve öğretmenlerin örgütsel stres düzeyleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Eğitim, insanların aktif rol oynadığı toplumsal yapıdaki ilişkilerin gelişmesi, toplumsal algıların olumlu yönde değişmesi için önemli bir sistemdir. Bu sistemin amaca hizmet eder şekilde işleyebilmesi için yönetim olgusunun ... -
Tarih eğitiminde imge algısı örneği: Çanakkale şehitler abidesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Bu araştırmanın temel amacı tarih eğitiminde imge algısı ve kullanımını araştırmak ve Çanakkale Şehitler Abidesinin bir imge olarak tarih eğitiminde kullanılabilirliğini incelemektir. Bu araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretim stili tercihleri ve yapılandırmacığı uygulama öz yeterlik inançları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımın uygulanmasına dair geliştirdikleri öz yeterlik inançları ile öğrenme-öğretme sürecinde tercih ettikleri öğretim stilleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla ... -
Recaizade Mahmut Ekrem`in edebiyat öğretimi ile ilgili görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-19)19. yüzyıl Tanzimat Edebiyatı içerisinde adından sıkça söz edilen Recaizade Mahmut Ekrem; romanları, tiyatroları ve çevirileri ile ün yapmış bir yazardır. Özellikle hayatını ve edebi duyuşunu derinden etkileyen çocuklarının ... -
Miyase Sertbarut`un eserlerinde çocuk ve eğitim teması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu çalışma, Miyase Sertbarut'un çocuk kitaplarındaki çocuk ve eğitim temalarını çıkarmak ve bu temaları incelemek amaçlı yapılmıştır. Çalışmanın içeriğinde çocuk ve çocuk edebiyatı kavramlarından da bahsedilmiştir. ... -
Trabzon ilinde kültür turizmi ve turizm planlamasına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu araştırmada, Trabzon ilinin kültür turizmi potansiyelini ve turizm planlamasına etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Trabzon ili, tarihi varlıkları ve kültürel değerleri ile yüksek oranda kültür turizmi potansiyeline ... -
İlkokul öğrencilerine yönelik çocuk kitaplarının iç ve dış yapısal özellikler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Bu çalışma Çanakkale Halk Kütüphanesinde ilkokul öğrencilerine yönelik çocukların en çok tercih ettiği 50 adet çocuk kitabının iç ve dış yapısal özellikler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, doküman analizi ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitimine yönelik görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-18)Araştırmanın genel amacı, okul öncesi eğitimde yaşanan sorunları belirlemektir. Araştırmada öğretmen görüşlerine yer verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Adana İli Merkez ilçelerindeki okullarda görev yapan öğretmenler ... -
Suriyeli mültecilerin geçici eğitim merkezlerinde aldıkları eğitimin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-31)Türkiye'deki Göçmen Eğitiminin Değerlendirilmesi: Suriyeli Göçmenler ÖrneğiTarih boyunca doğal afetler, uluslararası savaşlar, iç savaşlar ve çatışmalar, insan topluluklarının farklı coğrafyalar arasında yer değiştirmesine ... -
Öğretmenlerin bilişsel ve duyuşsal hedeflerin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin inançları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Eğitim hedeflerinin kazandırılmasında teknolojinin etkililiğine ilişkin öğretmen inançları araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğretmenlerinden altı branşın görüşleri incelenmiştir. ... -
Programlama öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının akademik başarı, bilişsel yük ve davranış değişikliği açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-30)Gerçekleştirilen çalışma ile programlama öğretiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin başarılarını, bilişsel yüklerini ve davranışlarını nasıl etkilediğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada deneme ... -
Toplumsal cinsiyet eşitliği bakımından PİSA`da başarılı olan bazı ülkeler ile Türkiye`nin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-13)Bu araştırmada toplumsal cinsiyet eşitliği bakımından, Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA)'nda başarılı olan bazı ülkeler ile Türkiye'nin mevcut durumunun, karşılaştırmalı olarak incelenmesi, analiz ... -
Türk eğitim sistemi ile Alman eğitim sisteminde kademeler arası geçişlerin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-15)Her ülkenin eğitim sistemi kendine özgü bir yapıya sahiptir. Ülkeler bireylerine iyi bir eğitim-öğretim imkânı sağlamak için tüm olanaklarını seferber ederler. Bu araştırmanın amacı, Türk eğitim sistemi ile Alman eğitim ... -
Türk yükseköğretiminde mentorluk: Lisans düzeyinde bir model önerisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Türk Yükseköğretiminde Mentorluk: Lisans Düzeyinde Bir Model ÖnerisiYükseköğretimde öğretim üyesi yetiştirmenin önemli aşaması olan lisansüstü eğitim, araştırmacı kimliğinin oluştuğu yoğun ve uzun bir süreçtir. Bu sürecin ...