Fen öğrenimine yönelik motivasyon ve çevre farkındalığı arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı fen bilimleri ve matematik alanlarında öğrenim gören lisans öğrencilerinin fen öğrenimine yönelik motivasyonunun, çevresel farkındalık düzeyleri üzerinde anlamlı bir etki yarattığını ya da yaratmadığını incelemektir. Bunun yanında öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyon ve çevresel farkındalık düzeylerinin cinsiyete, mezun olunan lise türüne, bölüme, not ortalamasına, anne mesleğine, baba mesleğine ve aylık hane gelirine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında Sosyo-Demografik Bilgi Formu, Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği ve Çevre Sorunlarına Yönelik Farkındalık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Örneklem t-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeylerinin mezun olunan lise türüne, anne mesleğine ve aylık hane gelirine göre anlamlı bir farklılık göstermediği fakat cinsiyete, okunan bölüme, not ortalamasına ve baba mesleğine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Elde edilen veriler sonucunda öğrencilerin çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeylerinin cinsiyete, mezun olunan lise türüne, anne mesleğine ve aylık hane gelirine göre anlamlı bir farklılık göstermediği fakat okunan bölüme, not ortalamasına ve baba mesleğine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.Bir diğer sonuç ise öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyon düzeyleri ile çevre sorunlarına yönelik farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunun belirlenmiş olmasıdır. The aim of this study is to investigate whether the motivation of science students studying science and mathematics has a significant effect on environmental awareness levels. In addition, it was aimed to examine whether the motivation and environmental awareness levels of the students towards science learning differed significantly according to gender, graduated high school type, department, grade point average, mother's profession, father's profession and monthly house holdin come. Socio-Demographic Information Form, Motivation Scale for Science Learning and Awareness Scale for Environmental Problems were used for data collection. Independent samples T-Test, ANOVA and Pearson Correlation Analysis were used to analyze the data.As a result of the study, it was determined that the students' motivation levels for science learning did not show a significant difference according to the high school type, maternal occupation and monthly house holding come.As a result of the study, it was determined that students' awareness of environmental problems did not show a significant difference according to gender, graduated high school type, mother's profession and monthly house holding come, but it showed a significant difference according to the department, grade point average and father's profession.As a result of the study, it was determined that there was a significant relationship between the motivation levels and the awareness levels of the students about the learning of science.
Collections