Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 62
-
2D ve 3D destekli modellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarıları ve 21. yüzyıl becerilerine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesinde 2D ve 3D desteklimodellemeye dayalı öğretimin öğrencilerin akademik başarılarına ve 21.yüzyılbecerilerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi ... -
5e öğretim modelinin ortaokul öğrencilerinin okuma tutumuna kaygısına ve okuduğunu anlama becerisine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)5E Öğretim Modelinin Ortaokul öğrencilerinin Okuma Tutumuna Kaygısına ve Okuduğunu Anlama Becerisine EtkisiBu çalışmada 5E öğretim modeline uygun olarak hazırlanan okuma etkinliklerinin okuma tutumuna, kaygısına ve okuduğunu ... -
6, 7 ve 8. sınıf fen bilgisi öğrencilerin sindirim sisteminde yer alan organlarla ilgili kavram bilgisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-19)6, 7 ve 8. Sınıf Fen Bilgisi Öğrencilerin Sindirim Sisteminde Yer Alan Organlarla İlgili Kavram BilgisiFen bilimleri eğitiminde son yıllarda kavram bilgisi, kavram bilgi eksikliklerini saptamaya, kavramların araştırılmasına ... -
7. sınıf öğrencilerinin şarkıların konuşma becerisini geliştirmedeki rolüne ilişkin görüşleri -bir olgubilim çalışması-
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021-03-12)Bu araştırmanın amacı; yedinci sınıf öğrencilerinin, şarkıların konuşma becerisini geliştirmedeki rolüne ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni ... -
Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımıyla zenginleştirilmiş ilkokul matematik ders ortamlarından yansımalar: Bir eylem araştırması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)ÖZETBu araştırmada argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımına göre yazılı ve sözlü argümanların ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve tutumuma etkisi araştırılmıştır. Bu amaç çerçevesinde matematik öğrenme ... -
Ayşe Kilimci'nin hikâye kitaplarının değerlerler eğitimi açısından incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı Türk edebiyatının önemli yazarlarından Ayşe Kilimci'nin hikâye kitaplarının değerler eğitimi bakımından incelenmesi ve değerlendirilmesidir. Nitel desenli olan bu araştırmanın verileri doküman ... -
Çizgi romanlarla değer aktarımı-Naruto örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada dünyada oldukça popüler olan ve son yıllarda Türkçeye de çevrilen Masashi Kishimoto'nun `Naruto` çizgi roman serisi incelenmiştir. Nitel desenli bu araştırmada elde edilen veriler doküman analizi yoluyla ... -
Çocuğu okul öncesine devam eden annelerin çocuklarına değer edindirme süreçlerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-10)Birey sahip olduğu değerleri edinmeye ailede başlar. Ailede başta çocuk için en öneli kişi doğal olarak annedir. Annenin bebeği emzirmesiyle kurulan sevgi ve sıcak temas bebekte güven duygusu oluşturur. Devam eden süreçte ... -
Çocuk edebiyatı eserlerinin duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesi: Gülten Dayıoğlu örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Çocuk edebiyatı, bireye yaşamı tanıma ve anlamlandırma sürecinde çocukluğunun ilk dönemlerinden yetişkinliğine kadar eşlik eden önemli bir olgudur. Bireyin bilişsel, dilsel ve toplumsal açıdan gelişimine, yaşamı sanatsal ... -
Düşünmeyi destekleyen öğretmen davranışları ölçeği-okul öncesi öğretmeni formu: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin düşünmeyi destekleme davranışlarını ölçmeyi amaçlayan bir ölçme aracının geliştirilmesidir.Düşünmeyi Destekleyen Öğretmen Davranışları Ölçeği-Okul Öncesi Öğretmeni ... -
Fen bilimleri dersindeki yapılandırmacılık felsefesine dayalı öğretim yöntemlerinin akademik başarıya olan etkisi üzerine: Bir meta-analiz çalışması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Fen bilimleri dersinde uygulanan öğretim yöntemi ve tekniklerin yoğun olarak 'Probleme Dayalı Öğrenme, 'İşbirlikli Öğrenme', 'Proje Tabanlı Öğrenme' ve başlıklarında toplandığı görülmektedir. Bu ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme biçimleri, öğrenme stilleri ve çoklu zeka alanları arasındaki ilişkilerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının 21.Yüzyıl Öğrenen Becerileri İle Öğrenme Biçimleri, Öğrenme Stilleri ve Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmen adaylarının 21. ... -
Gazete haberlerinde okul müdürü temsillerinin analizi: Okul paydaşlarının görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Okulların amaçlarına ulaşma derecesi, okul başarısının bir ölçütü olarak kabuledilmektedir. Okulun amaçlarına yönelik her türlü eylem, karar veya uygulamaların ilksorumlusu olan okul müdürleri ise, okulların başarısında ... -
İlk ve ortaokul okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, ilk ve ortaokul okul yöneticilerinin gösterdikleri öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kütahya il ... -
İlk ve ortaokulda görev yapan yöneticilerin iletişim tarzlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada, ilk ve ortaokul okul yöneticilerinin iletişim tarzlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kütahya il merkezindeki 306 ilk ve ortaokul öğretmeni araştırmanın örneklemini ... -
İlkokul 4. sınıf kız öğrencilerinin mühendislik mesleğine yönelik bilişsel yapılarının belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İlkokul 4. Sınıfta öğrenim gören kız öğrencilerin mühendislik mesleğineyönelik ilgi ve tutum düzeylerini ve mühendisliğe yönelik imaj özelliklerini belirlemeyiamaçlayan bu araştırmada karma araştırma yöntemi desenlerinden ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-06)Bu araştırmanın amacı Mohamed (2006) tarafından geliştirilen Bilimsel Yaratıcılık Testini Türk kültürüne uyarlayarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırmada çok katılımcıya ulaşarak genel bir sonuca ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri başarılarının yordanması
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı tutum, motivasyon, öz yeterlik inancı, cinsiyet, anne baba eğitim düzeyi ve öğretmen değerlendirme puanının ilkokul öğrencilerinin fen başarısını yordama düzeyini incelemektir. İlişkisel tarama modelinin ... -
İlkokul 4.sınıf matematik dersinde Dienes ilkelerine göre düzenlenmiş öğretimin öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisi: Değişken kavramı örneği
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020-12-07)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf matematik dersinde Dienes ilkelerine göre düzenlenmiş değişken kavramı öğretiminin öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test-son test kontrol gruplu ... -
İlkokul matematik dersi öğretim programında okuduğunu anlama becerisiyle ilişkili kazanımlara ulaşmada yaşanan sorunların belirlenmesi
(KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Araştırmada; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf matematik dersi öğretim programında ulaşılması konusunda sorun yaşanan okuduğunu anlamayla ilişkili kazanımların belirlenmesi, süreçte yaşanan sorunların ve sürece ...