İlk ve ortaokul okul yöneticilerinin öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilk ve ortaokul okul yöneticilerinin gösterdikleri öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine olan etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Kütahya il merkezindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan 313 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Demografik Bilgi Formu, Öğretim Liderliği Davranışları Ölçeği ve Öğretmen Adaylarına Yönelik 21. yy Becerileri Yeterlilik Algıları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için betimsel istatistiklere, ikili karşılaştırmalarda Mann Whitney-u testine, üç ve daha fazla karşılaştırmalarda Kruskal Wallis testine ve ilişkiyi ortaya koymada Spearman sıra korelasyon testine başvurulmuştur.Araştırmadan elde edilen bulgularda, öğretmenlerin bakış açılarına göre yöneticilerin genellikle yüksek düzeyde öğretim liderliği davranış düzeylerinin bulunduğu görülmüştür. Bu araştırma ile okul yöneticilerinin göstermiş oldukları öğretim liderliği davranış düzeyleri öğretmenlerin cinsiyet, yaş, hizmet yılı gibi özelliklerine göre farklılık gösterirken, öğretmenlerin resmi veya özel okulda görev yapmalarına bağlı olarak farklılık göstermediği ortaya konulmuştur. Öğretmenlerin 21. yüzyıl yeterlilik algı düzeyinin (öğrenme ve yenilenme becerileri, yaşam ve kariyer becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri) düşük düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin yeterlilik algı düzeylerinin cinsiyet, yaş, hizmet yılı ve okul türüne göre önemli farklılıklar göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin gösterdikleri öğretim liderliği davranışlarının öğretmenlerin yirmi birinci yüzyıl becerileri düzeyleri ile ilişkili olduğu belirlenmiştir. Belirlenen bu ilişki genel olarak orta düzeyde, bazı alt boyutlarda ise düşük düzeydedir. In this study, it was aimed to determine the effect of teaching leadership behaviors shown by primary and Secondary School school administrators on teachers ' 21st century skills. The sample of the study consists of 313 teachers who work in primary and secondary schools in the city center of Kutahya. Data from the study was collected using the Demographic Data Sheet, Instructional Leadership Scale, and the 21. Century Skills Proficiency Perceptions Scale for Teacher Candidates. Descriptive statistics were used to determine the relationships between variables, the Mann Whitney-u test in binary comparisons, The Kruskal Wallis test in three and more comparisons, and the Spearman sequence correlation test to determine the relationship.According to research findings, managers from teachers ' perspectives were often found to have high levels of teaching leadership behavior. In this study, it was found that while the levels of teaching leadership behavior shown by school administrators differ depending on the characteristics of teachers, such as gender, age, and year of service, they do not differ depending on whether teachers work in a formal or private school. It has been found that teachers ' level of competence perception (learning and regeneration skills, life and career skills, knowledge, Media and technology skills) is low. It was concluded that teachers ' level of competence did not differ significantly by gender, age, year of service and type of school. According to teacher perceptions, it has been determined that the teaching leadership behaviors shown by school administrators are related to teachers ' 21. century skills levels. In general, this relationship is at a moderate level and is low in some low dimensions.
Collections