İlk ve ortaokulda görev yapan yöneticilerin iletişim tarzlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilk ve ortaokul okul yöneticilerinin iletişim tarzlarının öğretmenlerin iş doyumuna etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kütahya il merkezindeki 306 ilk ve ortaokul öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini toplamak için Demografik Bilgi Formu, İletişim Tarzları Ölçeği ve İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkilerin belirlenebilmesi için betimsel istatistikler, ikili karşılaştırmalarda MannWhitney-u testi, ikiden fazla gruplar için ise Kruskal Wallis ve ilişkiyi ortaya koymada Spearman sıra korelasyon testi uygulanmıştır.Bu araştırmanın sonucunda ulaşılan bulgulara göre, okul yöneticilerinin iletişim tarzlarının öğretmen algılarına göre yüksek düzeyde olduğu görülürken öğretmenlerin yaş, medeni durum, mezun oldukları okul, hizmet yılı özelliklerine bağlı olarak okul yöneticilerinin iletişim tarzlarında anlamlı farklılıklar bulunmadığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin en fazla doyumun işin kendisi boyutunda, en az doyumun ise bireyler arası ilişkiler boyutunda olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin iş doyum düzeylerinde cinsiyet, yaş, medeni durum, mezun olunan okul, hizmet yılı faktörlerine bağlı olarak anlamlı farklılıklar tespit edilememiştir. Öğretmenlerin iş doyum düzeyleri ile okul yöneticilerinin takındıkları iletişim tarzları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur. Tespit edilen bu anlamlı ilişkinin genellikle düşük düzeyde, bazı boyutlarda ise orta düzeyde olduğu görülmüştür. In this study, it was aimed to state the effect of communication styles of primary and secondary school administrators on teachers ' job satisfaction. 306 primary and secondary school teachers in Kütahya city center compose the sample of the study. The data of the research was collected using the Demographic Data Sheet, Communication Styles Scale and Job Satisfaction Scale. Descriptive statistics were used to determine relationships between variables, the MannWhitney-u test for binary comparisons, The Kruskal Wallis for more than two groups, and the Spearman sequence correlation test to define the relationship.According to the findings acquired from this research, it was found that school administrators 'communication styles were high according to teacher perceptions, while there were no considerable differences in the communication styles of school administrators depending on the characteristics of teachers' age, marital status, school they graduated from, and year of service. It was observed that the highest level of satisfaction of teachers was in the size of the work itself, and the lowest level of satisfaction was in the size of relationships between individuals. No substantial differences were found in teachers ' job satisfaction levels depending on gender, age, marital status, School of graduation, year of service factors. A significant relationship was found between the job satisfaction levels of teachers and the communication styles of school administrators. In general, this relationship is at a low level, and in some lower dimensions it is at a medium level.
Collections