5e öğretim modelinin ortaokul öğrencilerinin okuma tutumuna kaygısına ve okuduğunu anlama becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
5E Öğretim Modelinin Ortaokul öğrencilerinin Okuma Tutumuna Kaygısına ve Okuduğunu Anlama Becerisine EtkisiBu çalışmada 5E öğretim modeline uygun olarak hazırlanan okuma etkinliklerinin okuma tutumuna, kaygısına ve okuduğunu anlama başarısına etkisi araştırılmıştır. Çalışma 2018_2019 eğitim öğretim yılında deney grubu Bursa kontrol grubu Afyon'da olmak üzere iki ilde 41 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama ön test ve son testlerle 8 hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Deney grubu öğrencileriyle dersler 5e öğretim modeline uygun olarak hazırlanan 6 haftalık etkinliklerle, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programıyla sürdürülmüştür.Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desenle gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ön test olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Okuma Başarı Testi`, `Okuma Kaygı Ölçeği`, Çakıroğlu ve Palancı tarafından Türkçeye uyarlanan `Okuma Tutum Ölçeği` uygulanmış ve nicel verileri desteklemek için yansıtıcı günlük kullanılmıştır. Elde edilen verileri analiz etmek için Independent Samples t-test (bağımsız örneklemler) ve Paired Samples t- test ( bağımlı örneklem) kullanılmıştır. Yansıtıcı günlükteki görüşleri analiz etmek için frekans kod ve kategoriler şeklinde tablolaştırılmıştır.Araştırma verileri SPSS 25 programıyla analiz edilmiştir. Analizler araştırmacı ve bir alan uzmanı tarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda deney grubundaki öğrencilerin okuma becerilerinde kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Deney grubunun okuma tutumunda ön test son test bağımlı örneklem t-testi sonucunda anlamlı bir farklılık ortaya çıkarken, deney ve kontrol grubu son test verilerinin karşılaştırıldığı bağımsız örneklem t- testi sonuçlarında anlamlı bir fark çıkmamıştır. Öğrencilerin 5E modeline uygun olarak hazırlanan etkinlikleri eğlenceli ve güzel buldukları, etkinliklerden keyif aldıkları yansıtıcı günlüklerin analizinden anlaşılmaktadır. Deney grubunun okuma kaygılarına yönelik ön test son test bağımlı örneklem t-testinde anlamlı fark çıkarken, deney ve kontrol grubu son test verilerinin analiz edildiği bağımsız örneklem t-testinde anlamlı farklılık ortaya çıkmamıştır. Anahtar Kelimeler: 5E öğretim modeli, okuma, okuma becerisi, okuma eğitimi, okuma tutumu, okuma kaygısı The effect ot 5E teaching model on reaading attitude, anxiety and reading comprehension skills of secondary school studentsIn this study, the effect of reading activities prepared in accordance with 5E teaching model on reading attitude, anxiety and reading comprehension achievement was investigated. The study was carried out with 41 students in two provinces, experimental group in Bursa and control group in Afyon in 2018-2019 academic year. The application was carried out for 8 weeks by pre-test and post-test. The lessans with the experimental group studts were carried out with 6-week activities prepared in accordance with the 5E teaching model, and with the current curriculum in the control group.The research was conducted with a quasi-experimental design with pre-test post-test control group. The experimental and control groups were given pre-test ara pre-test by the researcher 'Reading Anxiety scale ', 'Readig attitude sccle' adapted by Çakıroğlu and Palancı into Turkish and reflective diary was used to support quantitative data. The Indepandent samples t-test and paired samples t-test were used to analyze the obtained data. It was tabularized as frequency codes and categories to analyze the views in the reflective diary.The data were analyzed with SPSS 25 program. The analyzes were performed by researcher and a field expert. At the and of the study, there was a significont difference in the reading skills of the students in the experimental group compared to the control group. While there was a signiticant difference in the reading attitude of the experimental group in the pre-test post-test dependent sample t-test, there was ne signiticant difference in independent t-test results comparing experimental and control group past test data. It is undestood from the activities prepared according to the 5E teaching model fun and beavtitul and erroy the activities. While there was a signiticant difference in the pre-test post-test dependel sample t-test for the reading anxiety ot the experimental group, there was no significant differece in the indepedent sample t-test in which the post-test data ot the experimantal and control groups were analyzed. Keywords: 5E teaching model, reading, reading skill, reading education reading atttitude, reading anxiety.
Collections