İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılık düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Mohamed (2006) tarafından geliştirilen Bilimsel Yaratıcılık Testini Türk kültürüne uyarlayarak geçerlik ve güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Araştırmada çok katılımcıya ulaşarak genel bir sonuca varabilmek ve konuyu daha kolay tanımlayabilmek için tarama modeli kullanılmıştır. Bilimsel Yaratıcılık Testi; Sorunlar ve Çözümler, Çiçekleri Gruplandırma ve Deney Tasarımı olmak üzere üç alt testten oluşmaktadır. 1. alt testte 3 madde, 2. alt testte 4 madde, 3. alt testte 3 madde bulunmaktadır. Ayrıca araştırmada öğretmen değerlendirmeleri de kullanılmaktadır. Araştırma ön uygulama ve asıl uygulama olmak üzere iki gruba uygulanmıştır. Ön uygulama 80 öğrenciye, asıl uygulama 130 öğrenciye uygulanarak testin son hali elde edilmiştir. Testin güvenirlik katsayısı .693 olarak bulunmuştur. Bilimsel Yaratıcılık Test maddelerinin büyük kısmının orta düzey anlamlı korelasyon gösterdiği saptanmıştır. Bilimsel Yaratıcılık Testinin alt testlerinden elde edilen puanlar cinsiyet değişkenine göre incelendiğinde, Çiçekleri Gruplama ve Deney Tasarımı alt testinde kız öğrencilerin bilimsel yaratıcılık puanlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve puan farkının istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Sorunlar ve Çözümler alt testinde ise kızlar ve erkekler arasında anlamlı bir farklılığın bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar kelimeler: Bilimsel süreç becerileri, bilimsel yaratıcılık, bilimsel yaratıcılık testi, fen eğitimi The aim of this study is to determine psychometric properties of the Turkish version of the Scientific Creativity Test. In order to get a general conclusion by reaching many participants and to define the subject more easily, a screening model is used in the research. Scientific Creativity Test consists of three subtests: Problems and Solutions, Grouping Flowers and Experimental Design. There are 3 items in the 1st subtest, 4 items in the 2nd subtest, 3 items in the 3rd subtest. Teacher assessments are also used in the test. The test was applied to two groups as pre-application and actual application. Preliminary application was applied to 80 students and the actual application was applied to 130 students. Thus, the final version of the test is obtained. The reliability coefficient of the test was found to be 693. Most of the Scientific Creativity Test Items were found to have medium-level significant correlation. When the scores obtained from subtests of Scientific Creativity Test were examined according to gender variable, it is found that the level of scientific creativity of female students was higher than male students in Flowers Grouping and Experimental Design subtest scores. On the other hand, it was concluded that there was no significant difference between girls and boys in the Problems and Solutions subtest.Keywords: Scientific process skills, scientific creativity, scientific creativity test, science education
Collections