Fen bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme biçimleri, öğrenme stilleri ve çoklu zeka alanları arasındaki ilişkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının 21.Yüzyıl Öğrenen Becerileri İle Öğrenme Biçimleri, Öğrenme Stilleri ve Çoklu Zekâ Alanları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi Bu çalışmanın amacı, Fen Bilimleri öğretmen adaylarının 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme stilleri, öğrenme biçimleri ve çoklu zekâ alanları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklemi, Türkiye'de üç devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinin Fen Bilimleri öğretmenliği bölümünün üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenim gören 318Fen Bilimleri öğretmen adayıdır. Araştırmada; `21. Yüzyıl Öğrenen Becerileri Ölçeği`, `Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri`, ve `Çoklu Zekâ Envanteri` veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler basit doğrusal korelasyon, ANOVA ve basit regresyon analizleri ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, 21.yüzyıl öğrenen becerileri ile öğrenme biçimleri arasında ki korelasyon analizi soncunda Otonom becerisinin `Somut Yaşantı` ve `Soyut Kavramsallaştırma` öğrenme biçimleri ile pozitif yönde, `Yansıtıcı Gözlem` ve `Aktif Yaşantı` öğrenme biçimi ile negatif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Fen Bilimleri öğretmen adaylarının Bilişsel becerisinin `Soyut Kavramsallaştırma` öğrenme biçimleri ile pozitif yönde, `Yansıtıcı Gözlem` öğrenme biçimi ile negatif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Fen Bilimleri öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre 21.yüzyıl öğrenen becerileri arasında fark bulunamamıştır.21.yüzyıl öğrenen becerileri ile Çoklu zeka alanlarına göre yapılan basit korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizlerinden elde edilen bulgulara göre 21. yüzyıl öğrenen becerileri ile çoklu zeka alanları ile pozitif yönde ve istatistiksel olarak anlamlı ilişkiler olduğu ve çoklu zeka alanlarının 21.yüzyıl öğrenen becerilerinin yordadığı tespit edilmiştir. Fen Bilimleri öğretmen adaylarının farklı öğrenme stillerine sahip olması farklı 21.yüzyıl öğrenen becerileri kazanabilirler ve geliştirebilir. Fen Bilimleri öğretmen adaylarının çoklu zekâ alanlarını geliştirilmesi ile 21.yüzyıl becerileri kazandırabilir ve geliştirebilir. Anahtar kelimeler: 21. yüzyıl öğrenen becerileri, çoklu zekâ, fen bilimleri eğitimi, öğrenme stilleri Investigation of the Relation between Preservice Science Teachers' 21st Century Learner Skills and Learning Formats, Learning Styles and Multiple Intelligence Fields In this study, it was aimed to determine the relation between 21st century learner skills and learning formats, learning styles and multiple intelligence fields of preservice science teachers sampling of the study are third and fourth grade preservice science teachers from Turkey's three different government universities, education faculties, science teacher departments. In the study; `21st century Learner Skills Scale`, `Kolb Learning Styles Inventory`, and `Multiple Intelligence Inventory` were used as data collection tools. The Data obtained from the scales were analyzed with simple lineer corelation, ANOVA and simple regression analysis. As a result of this study; according to the correlation analysis between 21st century learner skills and learning styles; Autonomous skill has a relation in positive way with `Concrete Experience` and `Abstract Conceptualization` learning styles and it has a relation in negative way with `Reflective Observation` and `Active Experience` learning styles. It is determined that this relation is meaningful statistically. Pre-service science teacher's cognitive skill has a statistically meaningful relation in positive way with `Abstract Copseptualization` learning style and in negative way with `Reflective Observation` learning style. According to the findings, which obtained from simple correlation and simple lineer regression analysis according to 21st century learner skills and multiple intelligence fields. It was determined that there is statistically meaningful relation in positive way between 21st century learner skills and multiple intelligence fields. It was determined that multiple intelligence fields predicts the 21st century learner skills. Having different learning styles for the preservice science teacher can let them to acquire and develop different 21st century learner skills. Developing multiple intelligence fields for the preservice science teachers can let them to acquire and develop 21st century skills.Keywords: 21st century learner skills, multiple intelligence, science education, learning styles
Collections