7. sınıf öğrencilerinin şarkıların konuşma becerisini geliştirmedeki rolüne ilişkin görüşleri -bir olgubilim çalışması-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; yedinci sınıf öğrencilerinin, şarkıların konuşma becerisini geliştirmedeki rolüne ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Katılımcılar, amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada örneklem olarak İzmir ilinin Ödemiş ilçesinin her kesimini temsil etmesi amacıyla farklı büyüklüklerde, farklı sosyoekonomik düzeyde ve farklı olanaklara sahip yedi okul seçilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, bu okullarda öğrenim gören toplam 26 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Analizde öncelikle ses kayıtlarının yazıya dökümü yapılmış ve daha sonra bu kayıtlar çözümlenmiştir. Yapılan görüşmelerin sonucunda, öğrencilerin dinledikleri şarkılar ile konuşma becerisine ilişkin görüşleri; `Kelime Öğrenimi`, `Konuşma Bozuklukları`, `Etkili Konuşma` olmak üzere üç ana tema altında toplanmıştır. Oluşturulan ana temalar; öğrencilerden gelen farklı görüşler doğrultusunda çeşitli alt temalara, alt temalar ise kendi içinde birtakım kategorilere ayrılarak incelenmiştir. Kelime öğrenimi; `Türkçe kelime öğrenme`, `kalıcı kelime öğrenme`, `sadece yabancı şarkılardan kelime öğrenme` ve `kelime öğrenmeme` olmak üzere dört alt temadan oluşturulmuştur. Konuşma hataları teması; `yöresel ağız kullanımı`, `şarkılardaki telaffuz hataları`, `şarkıcının etkisi`, `yabancı kelime kullanma` ve `argo kelime kullanma` olmak üzere beş alt temadan oluşturulmuştur. Etkili konuşma teması; `şarkılarda vurgu, durak ve tonlama`, `şarkılar ve akıcı konuşma`, `şarkılar ve konuşma hızı`, `etkinliklerde şarkı kullanımı` olmak üzere dört alt temadan oluşturulmuştur. The purpose of this research is to examine the 7th grade students' views on the role of songs in developing speaking skills. The phenomenology design, one of the qualitative research designs, is used in the study. Participants are determined using the maximum variation sampling method, one of the purposive sampling methods. In the study; 7 (seven) schools of different sizes, different socioeconomic levels and with different opportunities are selected as a sample in order to represent every part of Ödemiş, district of Izmir. 26 (twenty-six) students studying in these schools are participants of the study. Research data are collected through a semi-structured interview form developed by the researcher. Descriptive analysis method is used in analyzing the data. In the analysis, the sound recordings are transcribed firstly and then these recordings are analyzed. As a result of the interviews, the views of the students on speaking skills with the songs they listen to are gathered under 3 (three) main themes: `Vocabulary Learning`, `Speech Disorders`, `Effective Speaking`. Considering the different opinions of the students; the main themes created are analyzed by dividing them into various sub-themes, and sub-themes into some categories within themselves. Vocabulary learning is composed of 4 (four) sub-themes: `Turkish word learning`, `permanent vocabulary learning`, `learning words only from foreign songs` and `not learning words`. The theme of speech mistakes is composed of 5 (five) sub-themes: `local dialect use`, `pronunciation errors in songs`, `singer's effect`, `using foreign words` and `using slang words`. The theme of effective speaking is composed of 4 (four) sub-themes: `stress, pause and intonation in songs`, `songs and fluent speech`, `songs and speaking speed`, `use of songs in activities`.
Collections