Gazete haberlerinde okul müdürü temsillerinin analizi: Okul paydaşlarının görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulların amaçlarına ulaşma derecesi, okul başarısının bir ölçütü olarak kabuledilmektedir. Okulun amaçlarına yönelik her türlü eylem, karar veya uygulamaların ilksorumlusu olan okul müdürleri ise, okulların başarısında önemli aktörlerdir. İletişimteknolojilerinin gelişimine bağlı olarak, medyanın toplumları etkileme ve yönlendirmeişlevi giderek gücünü artırmaktadır. Bilgi ve olayların çok büyük kitlelere hızlaulaştırılabildiği, çağımızın en yaygın medya araçlarından biri olan gazetelerde, birtakımmesleki kimlikler yeniden inşa edilebilmektedir. Buradan hareketle, toplumlarınyerleşik algı, değer ve inançlarının biçimlendirildiği gazete haberlerinde, okulmüdürlerinin nasıl temsil edildikleri sorusu gündeme gelmektedir. Bu araştırmada,gazete haberlerinde okul müdürlerinin nasıl temsil edildikleri ve bu temsillerin nasılalgılandığı sorularına yanıt aranmıştır. Araştırmada beş farklı gazetenin internetarşivlerinden yararlanılarak, 2015-2020 yıllarında paylaşılan ve okul müdürlerinin konuedildiği haberler incelenmiştir. Çalışma grubuna seçilen haberler, öncelikle kodlama veeleştirel söylem analizi yöntemleriyle incelenmiş olup, elde edilen bulgular okulpaydaşlarının görüşlerine sunulmuştur. Analiz sonuçları, alanyazındaki konuya ilişkinaraştırmalar ile ilişkilendirilerek ve katılımcıların görüşlerine dayalı bir şekildeyorumlanmıştır. Araştırma bulguları okul müdürlerine ilişkin haberlerde, çoğunluklaşiddet içerikli olayların işlendiğine ve bu haberlerde müdürlerin, tacizci, dayakçı gibiolumsuz nitelendirmelerle temsil edildiğine işaret etmektedir. Araştırma sonuçlarınagöre haberlerde, toplumsal hafızada kabul gören hizmetkâr ve paternalist lider tipineuygun bir ideal okul müdürü kimliğinin inşa edildiği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Okul Yönetimi, İletişim, Gazeteler, Medya Temsili. The degree to which schools achieve their goals is accepted as a measure ofschool success. School managers, who are the first to be responsible for any action,decision or practice aimed at the goals of the school, are important actors in the successof schools. Depending on the development of communication technologies, the functionof media to influence and direct societies gradually increases its power. Someprofessional identities can be reconstructed in newspapers, which are one of the mostcommon media tools of our age, where information and events can be delivered quicklyto large masses. From this point of view, the question of how school managers arerepresented in newspaper news in which the established perceptions, values and beliefsof societies are shaped comes to mind. In this study, answers were sought to thequestions of how school managers are represented in newspaper news and how theserepresentations are perceived. In the study, using the internet archives of five differentnewspapers, the news shared in 2015-2020 and about school managers were examined.The news selected for the study group were primarily analyzed by coding and criticaldiscourse analysis methods, and the findings were presented to the opinions of schoolstakeholders. The results of the analysis were interpreted in relation to the studies on thesubject in the literature and based on the opinions of the participants. Research findingsindicate that in the news about school managers, violent incidents are mostly coveredand in these news, principals are represented with negative characterizations such asharassers and beaters. According to the results of the research, it is seen that an idealschool manager identity is constructed in accordance with the servant and paternalistleader type accepted in the social memory.Keywords: Education, School Management, Communication, Newspapers, Media Representation.
Collections