Argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımıyla zenginleştirilmiş ilkokul matematik ders ortamlarından yansımalar: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETBu araştırmada argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımına göre yazılı ve sözlü argümanların ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve tutumuma etkisi araştırılmıştır. Bu amaç çerçevesinde matematik öğrenme alanlarından ölçme konusunda sekiz haftalık bir program doğrultusunda matematik dersleri argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımıyla işlenmiştir. Bu yaklaşımın matematik başarısı ve matematiğe yönelik tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışma örneklemini 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Kütahya Merkez ilçede bir ilkokulda öğrenim gören toplam 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak eylem araştırması modeli kullanılmıştır. Uygulama süreci grup çalışma etkinlikleri şeklinde yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Akademik Başarı Ölçeği, Matematik Tutum Ölçeği, grup ve öz değerlendirme formları, öğrenci günlükleri, sınıf içi etkinlik formları ve gözlem kayıtları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nitel ve nicel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde nonparametrik testler kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel ve yorumlayıcı yaklaşımlara uygun içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre akademik başarıda öğrencilerin zaman ölçme, çevre ölçme ve alan ölçmede kontrol grubuna göre istatistiki anlamda başarılı, uzunluk ölçme, kütle ölçme ve sıvı ölçmede kontrol grubuna göre daha başarılı olmakla birlikte istatistiki anlamda sonuçların anlamlı olmadığı görülmüştür. Matematiğe yönelik tutumda ise herhangi bir değişiklik olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin öz ve grup değerlendirme puanları ile akademik başarıları karşılaştırıldığında akademik başarı arttıkça öz ve grup değerlendirme puanlarının da yükseldiği görülmüştür. Öğrenciler günlüklerinde etkinlikler hakkında olumlu düşüncelerini belirtirken kimi zaman etkinliklere ilişkin düşüncelerinde değişiklikler olduğu fark edilmiştir. ABSTRACTThe aim of this study is to investigate the effect of argumentation-based learning approach in third grade primary school students on written and verbal arguments, mathematics achievement, and attitude according to the Toulmin Model. Within the scope of this purpose, mathematics courses were taught with an argumentation-based learning approach in line with an eight-week program in the field of mathematics measurement and learning. The effect of this approach on mathematics achievement and attitudes towards mathematics was examined. The study sample consists of 30 students enrolled at a primary school in the Central District of Kütahya in the 2019-2020 academic year. An action research model was used as the research method. In the study, academic achievement scale, mathematics attitude scale, group and self-assessment forms, student journals, classroom activity forms and observation records were used as tools to collect data. Non-parametric tests were used in the analysis of quantitative data. In the analysis of qualitative data, content analysis suitable for descriptive and interpretive approaches was used. According to the findings obtained in the study, it was observed that the time, environment and area measurement of the students were statistically different compared to the control group, but there was no statistically significant difference in length, mass, and fluid measurement compared to the control group. It was observed that there was no change in the attitudes towards mathematics. When the self and group evaluation scores of the students were compared with their academic achievement, it was seen that as the academic achievement increased, the self and group evaluation scores also increased. The students stated their positive and negative thoughts about the activities in their journals and sometimes changes in their thoughts about the activities were noticed.
Collections