`maddenin tanecikli yapısı` ünitesindeki kavramların anlama düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Fen ve Teknoloji dersinin 6. sınıf müfredat programında bulunan ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinin ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflar tarafından ne derece öğrenildiği araştırılmıştır. Ayrıca sınıflar arası karşılaştırmalar yapılmış ve ortaya çıkan farklılıkların nedenleri araştırılmıştır.Araştırma Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan 4 resmi ve 2 özel okuldan seçilen 6, 7 ve 8. sınıf öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya toplam 499 öğrenci katılmıştır. Öğrencilere Maddenin Tanecikli Yapısı ünitesi ile ilgili 10 açık uçlu sorudan oluşan bir sınav uygulanmış ve başarıları değerlendirme kategorileri kullanılarak hesaplanmıştır. Öncelikle öğrencilerin cevapları tüm maddeler için ayrı ayrı karşılaştırılarak Maddenin Tanecikli Yapısı ile ilgili konu ve kavramların anlaşılma düzeyi her sınıf seviyesi için ortaya çıkarılmış, daha sonra öğrencilerin toplam puanları farklı özellikleri bakımından karşılaştırılmıştır.Bu araştırmada nedensel-karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf seviyesi arttıkça öğrenci başarısının düştüğü fakat bu farkın anlamlı olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin kayıtlı olduğu okul türlerinin söz konusu ünite ile ilgili sınavdan alınan puanlar üzerinde etkisi olmadığı fakat cinsiyet, dershaneye gitme veya gitmeme, ebeveyn eğitim düzeylerinin ayrı ayrı ünite ile ilgili başarı puanları üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir. In this research, it is studied that how well basic topics and concepts in 6th grade unit ?Particular Structure of the Matter is understood in primary school 6, 7, 8th grades. A comparison is done between grades and reasons of the differences between grades are researched as well. The study is carried out on chosen 6, 7, 8th grade students in 4 public and 2 private schools in Çankaya Ankara. 499 students participated in the study. A test with 10 open-ended questions was given to participants and their scores were calculated by evaluation categories. First, scores were compared in each question by grade levels, then participants were compared by different aspects such as their school types, parents? education levels and genders to find out if they affect the scores or not. The model of this study is causal-comparative. At the end of the study, it is observed that when the grades increase, scores decrease non-significantly. It is pointed out that the participants? school types have no effect on their score. However taking special courses, gender and parents education levels are factors separately affecting the scores of the unit mentioned before.
Collections