The efficiency of short stories in teaching speech acts as a part of pragmatic competence and related pragmatic awareness levels of English language instructors at tertiary level
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kısa hikâyelerle beraber açık öğretimin Türkiye'deki yabancı dil öğrencilerinin söz eylem edinimleri üzerindeki etkisini incelemektedir. İkinci olarak, söz eylemlerin öğretiminde yabancı dil öğretmenlerinin ne ölçüde kısa hikâyelerin edimsel değerinin farkında olduklarını ve sınıf içi kısa hikâye kullanımlarını araştırmaktadır. Bu amaçlar doğrultusunda, yabancı dil öğrencilerinden ve öğretmenlerinden oluşan iki ayrı grup bu araştırmaya dahil edilmiştir. Edimsel yetinin bir parçası olan söz eylemlerin öğretiminde kısa hikâyelerin etkisini incelemek için, veriler İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen orta seviye öncesindeki 28 Türk denekten toplanmıştır. Bu öğrenciler her biri 14 kişi içeren uygulama ve kontrol grubu olarak ikiye ayrılmıştır. Her iki gruptaki katılımcılara ön test ve son test olarak bir söylem tamamlama testi verilmiştir. Uygulama grubundaki öğrenciler kısa hikâyelerle beraber açık öğretim alırken, kontrol grubundakiler bu öğretime tabi tutulmamışlardır. Öğretim 4 hafta sürmüştür. Ön test ve son test sonuçları, uygulama grubundaki öğrencilerin, söz eylemlere dayanan öğretim sayesinde kontrol grubunda olanlara büyük fark attıklarını göstermiştir. Diğer bir deyişle, kısa hikâyelere dayanan açık öğretim öğrencilerin söz eylem kavrayışını önemli derecede geliştirmiştir.Bu çalışmanın ikinci amacı ise, yabancı dil öğretmenlerinin kısa hikâyelerin öğretme sürecindeki edimsel değerinin farkında olup olmadıkları hakkında bilgi toplamaktır. Veriler, iki bölümden oluşan yapılandırılmış bir anket ile 20 yabancı dil öğretmeninden toplanmıştır. İlk bölüm, yabancı dil öğretmenlerinin edimsel farkındalık düzeylerini ölçmüştür. İkinci bölümde ise, bu öğretmenlerin edimsel-dilsel kaynak olarak sınıf içinde kısa hikâye kullanımları araştırılmıştır. Bulgular, bu çalışmaya katılan öğretmenlerin çoğuna göre, kısa hikâyelerin yabancı dil öğretimi üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve bu yüzden bu öğretmenlerden çoğunun İngilizcenin yabancı dil olarak okutulduğu ortamlarda edimsel-dilsel kaynak olarak her zaman kısa hikâyeleri kullandıklarını göstermiştir. This study investigates the effectiveness of explicit purposive instruction through short stories on the acquisition of speech acts by Foreign Language (EFL) learners in Turkey. Secondly, it explores the extent to which EFL instructors are aware of pragmatic value of short stories in teaching speech acts and their actual practices in the classrooms. In line with these purposes, two separate groups as EFL learners and instructors were involved in this research. To assess the efficiency of short stories in teaching speech acts as part of pragmatic competence, data were collected from 28 pre- intermediate Turkish learners of English as a foreign language through assigning them in two groups, one treatment and one control group, each containing 14 learners. Participants in both groups were given a Discourse Completion Test (DCT) as a pre-test and a post-test. Learners in the treatment group received an explicit instruction through two short stories with role- playing and simulation, while the control group did not. The instruction lasted 4 weeks. Pre-Test and Post-Test Results indicated that the instruction on speech acts made the treatment group outscored the control group. In other words, explicit instruction based on the use of short stories improved learners? speech act comprehension significantly.The second objective of this study is to gather some information about whether foreign language instructors were aware of the pragmatic value of short stories in teaching process. Data were collected from 20 EFL instructors via a structured questionnaire, containing two parts. The first section was to measure pragmatic awareness levels of EFL instructors. In the second section, their actual practices of using short stories as pragma-linguistic source in the classrooms were investigated. Findings illustrated that according to most of these instructors participating in this study, short stories have a positive impact on foreign language teaching, and so most of them always utilize short stories as pragma-linguistic sources in EFL settings.
Collections