İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğretmen liderliğini gösteren davranışlarının gereklilik ve sergilenme derecesine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin öğretmen liderliğini gösterendavranışlarının gerekliliği ve sergilenme derecesine ilişkin görüşlerini belirlemekamacıyla yapılmıştır. İncelenen boyutlar şunlardır: Kurumsal gelişme, mesleki gelişimve meslektaşlarla işbirliğidir. Araştırma, 2010- 2011 öğretim yılında Ankara ilinin sekizmerkez ilçesinden seçilmiş olan resmi ilköğretim okullarında görev yapan 356 öğretmenile gerçekleştirilmiştir. Beycioğlu ve Aslan (2010) taraflarından geliştirilen ÖğretmenLiderliği Ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesindebetimsel istatistikler, t testi ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırmasonucunda, tüm boyutlarda, ilköğretim okulu öğretmenlerinin, öğretmen liderliğinigösteren davranışlarının gerekliliğine ilişkin görüşlerinin sergilenme derecesindekigörüşlerine göre daha olumlu olduğu bulunmuştur. İlköğretim okulu öğretmenlerinin,kurumsal gelişme ve meslektaşlarla işbirliği boyutlarında, öğretmen liderliğini gösterendavranışlarının gerekliliğine ilişkin görüşleri branş değişkenine göre anlamlı bir farklılıkgöstermiştir. Meslektaşlarla işbirliği boyutunda da kıdem değişkenine göre anlamlı birfarklılık göstermiştir. İlköğretim okulu öğretmenlerinin, öğretmen liderliğini gösterendavranışlarının sergilenme derecesine ilişkin görüşleri, kurumsal gelişme, meslekigelişim ve meslektaşlarla işbirliği boyutlarında, kıdem değişkenine göre anlamlı birfarklılık göstermiştir. Tüm boyutlarda cinsiyet değişkeni ile öğretmen liderliği gösterendavranışlarının gerekliliği ve sergilenme derecesine ilişkin görüşleri arasında anlamlı birfarklılık bulunamamıştır. This study aims to determine the necessity of demonstrating leadership forelementary school teachers and their views relating to the level of demonstratingleadership. Below are the traits under assessment: Institutional development,occupational development and cooperation with colleagues. The research wasconducted on 356 teachers serving in elementary schools in 8 of central districts ofAnkara during the 2010-2011 educational years. Teachers? Leadership Criteria,developed by Beycioğlu and Aslan (2010), has been utilized as the data collectioninstrument. In analyzing the data, t test and one-way variance analysis tests have beenused. The research concluded that, for all traits assessed, elementary school teachers?views concerning the necessity of demonstrating leadership are more positive incomparison to their views concerning the level of demonstrating leadership. In terms ofinstitutional development and cooperation with colleagues, elementary school teachers?views relating to the necessity of demonstrating leadership have indicated a meaningfuldifference in relation to the branch variable. In terms of cooperation with colleagues, itindicated a meaningful difference in relation to seniority variable. Elementary schoolteachers? views relating to the level of demonstrating leadership have, in all traits,demonstrated a meaningful difference in relation to the seniority variable. In any of theassessed traits, no significant relation has been found between the gender variable andthe necessity of demonstrating leadership and views relating to the level ofdemonstrating leadership.
Collections