TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 162
-
Müzik öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ile öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Müzik öğretmeni adaylarının üstbilişsel farkındalıkları ve öz-yeterlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışma grubunu Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Mehmet ... -
Fen ve teknoloji öğretiminde proje tabanlı öğrenme yönteminin çevre bilgisine ve enerji farkındalığına etkisi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı, öğrencinin aktif katıldığı ve grup tartışma tekniklerini içeren `Proje Tabanlı Öğretim Yöntemi ile çevre ve çevre koruma konusunda öğrencilerin seçtikleri bir problem ya da sorun hakkında, öğrenci projeleri ... -
Okulöncesi eğitimde öğretmenlerin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi (Tokat ili örneği)
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, kentsel ve kırsal kesimde çalışmakta olan okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli ile desenlenmiş, 2014-2015 eğitim-öğretim ... -
Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin Çoklu Zeka Kuramının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin çoklu zekâ kuramının uygulanabilirliğine ilişkin görüşleri ve bu görüşlerin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak ... -
Öğrenme günlüklerinin ilkokul matematik dersi uzunlukları ölçme konusunun öğretilmesinde uygulanması (Tokat ili örneği)
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-12-09)Bir konu ya da bilginin bireye öğretiminde kullanılacak yöntemler ve öğretimde nasıl bir eğitim ortamının daha etkili olacağının belirlenmesi önemlidir. Bu noktada öğrenme sürecinde etkili yöntemlerden birisi de yansıtıcı ... -
3N öğrenme modeli ile eşli ve bireysel okuma-özetleme uygulamasının öğrenme düzeyine ve hatırlamaya etkisi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 3N öğrenme modeli ile, eşli okuma özetleme ve bireysel okuma özetleme uygulamasının ayrı ayrı öğrenme düzeyine, hatırlamaya etkisi incelenmiştir.Araştırmada; ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen ... -
Eleştirel Düşünme Motivasyonu Ölçeği`nin Türkçe`ye uyarlanması
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Valenzuela, Nieto ve Saiz (2011) tarafından geliştirilen Eleştirel Düşünme Motivasyonu Ölçeği'nin Türk dili ve kültürüne uyarlanarak geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, bir ... -
İlkokul 2. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinlerinin yapılandırıcı yaklaşıma göre incelenmesi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada ilkokul 2.Sınıflarda okutulmakta olan Türkçe Ders Kitaplarında yer alan okuma metinleri, yapılandırmacı öğrenme anlayışı esas alınarak hazırlanan belirli ölçütler doğrultusunda araştırmacıdan izin alınarak ... -
Anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygıları
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygı düzeylerini belirlemektir. Ayrıca bu kaygı düzeyinin önceden belirlenen cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, resmi ... -
Öğretmen adaylarının özerk öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez çalışmasının amacı öğretmen adaylarının özerk öğrenme düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu bağlamda öğretmen adaylarının özerk öğrenme düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından farklılık ... -
Güncelleştirilmiş Okul Ortamı Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; Johnson, Stevens tarafından geliştirilen, Johnson, Stevens ve Zvoch tarafından revize edilen Güncelleştirilmiş Okul Ortamı Ölçeğinin (School Level Environment Questionnaire) Türkçeye uyarlanması ve ... -
İlkokul öğrenci velilerinin çocuk haklarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilkokul öğrenci velilerinin çocuk haklarına ilişkin görüşlerini ve bu görüşlerin çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli ile desenlenmiştir. ... -
Yurtta veya ailesinin yanında kalan öğrencilerin sosyal destek ve stresle başa çıkma stillerinin incelenmesi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, yurtta kalan veya ailesiyle birlikte yaşayan lise öğrencilerinin algılanan sosyal destek düzeyleri ve stresle başa çıkma stillerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca lise öğrencilerinin algılanan ... -
Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yetenek düzeyleri ile bilimsel okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, 9. sınıf öğrencilerinin yetenek düzeyleri ile bilimsel okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Tokat ili Turhal ilçesindeki 135 kız, 95 erkek olmak üzere toplam 230, 9. ... -
Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmadaüniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin mutluluk iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin bazı demografik değişkenler ... -
Analoji yönteminin öğrencilerin fen başarısına, tutumuna ve yaratıcılığına etkisi
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersi `Vücudumuzda Sistemler` ünitesinde öğrencilere uygulanan analoji yönteminin öğrencilerin fen akademik başarılarına, fen bilimlerine karşı tutumlarına ve yaratıcılıklarına ... -
Okul güvenliğinin sağlanmasında nöbetçi öğretmen uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul güvenliğinin sağlanmasında nöbet uygulaması ile ilgili öğretmen görüşlerini belirlemek ve bu görüşler doğrultusunda elde edilen bulgulara bağlı olarak öğretmenlerin uygulamadaki nöbet göreviyle ... -
Yaşayan tarih yetişkinlerimiz
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tarih, bir milletin varlığını koruması için gerekli bilgileri taşıyan bir araçtır. Birey ve toplumlar, geçmişte yaşadıkları sayesinde geleceğe adım atmaktadırlar. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler ışığında tarihin ... -
Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlikleri ile eğitim öğretim işlerini gerçekleştirme düzeyleri arasındaki ilişki (Tokat ili örneği)
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Türkiye'deki okul yöneticilerinin teknoloji liderliği özyeterlikleri ile eğitim öğretim işlerini gerçekleştirme düzeyleri arasındaki ilişkinin nasıl olduğu incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada okul ... -
Türkiye ve Rusya Federasyonu ortaöğretim ingilizce dersi öğretim programlarının karşılaştırılması
(GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı Türkiye ve Rusya Federasyonu ortaöğretim İngilizce dersi öğretim programlarının hedef, içerik, eğitim – öğretim süreci ve değerlendirme boyutları açısından karşılaştırılması ve programların benzer ve ...