3N öğrenme modeli ile eşli ve bireysel okuma-özetleme uygulamasının öğrenme düzeyine ve hatırlamaya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 3N öğrenme modeli ile, eşli okuma özetleme ve bireysel okuma özetleme uygulamasının ayrı ayrı öğrenme düzeyine, hatırlamaya etkisi incelenmiştir.Araştırmada; ön test-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. İki deney bir kontrol grup olarak planlanmıştır. Amasya'daki bir ilkokulun dördüncü sınıflarından üç grup üzerinde ve fen ve teknoloji dersinde yürütülen araştırmada, kontrol grubunda geleneksel öğretim, birinci deney grubunda 3N modeli ile eşli okuma-özetleme; ikinci deney grubunda 3N modeli ile bireysel okuma-özetleme ile öğretim yapılmıştır.Araştırmada veriler düzey belirleme testi ile toplanmıştır. Denel işlemin başında alınan nitel veriler ve ön test bilgi düzeyi puanları grupların denk oldukları göstermiştir. Denel işlem 27 ders saati uygulanmıştır. Derslerin işlenişi araştırmacı tarafından gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde; N<30 olduğundan ve bağımsız değişken sınıfsal olduğundan Nonparametric tests uygulanmıştır. Grup sayısı üç ve üç grupta da farklı denekler olduğundan, Kruskal-Wallis Nonparametric tests uygulanmıştır. Bu test, parametrik testlerdeki tek yönlü ANOVA testinin karşılığıdır. Ön test bulgularında gruplar arası fark görülmemiştir. Son test ve hatırlama test bulgularında görülen puan farklarının hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek için Man-Whitney U testleri yapılmış ve Bonferroni düzeltmesi uygulanmıştır. Bulgular öğrenme düzeyi ve hatırlama düzeyine ilişkin olarak aşağıda özetlenmiştir.Öğrenme Düzeyine İlişkin BulgularToplam öğrenme düzeyi, bilişsel alanın kavrama ve uygulama düzeyi bakımından kontrol grubu ile deney grupları arasında deney grupları lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Deney grupları arasında da önce birinci, sonra ikinci deney grupları lehine anlamlı farklar elde edilmiştir. Bilişsel alanın bilgi düzeyinde kontrol ve deney grupları arasında anlamlı fark gözlenmemiştir.Hatırlamaya İlişkin Bulgular Toplam hatırlama ve kavrama ve uygulama düzeyi hatırlamaları bakımından kontrol grubu ile deney grupları arasında deney grupları lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Deney grupları arasında da önce birinci, sonra ikinci deney grupları lehine anlamlı farklar elde edilmiştir. Aynı şekilde bilgi düzeyi hatırlamalarında kontrol ve deney grupları arasında anlamlı fark gözlenmemiştir.Araştırma bulgularına göre, 3N öğrenme modeli ile, eşli ve bireysel okuma- özetleme uygulamasının geleneksel öğretime kıyasla öğrenme ve hatırlama düzeyini yükselttiği görülmektedir. Ancak deney grupları arasında da önce birinci, sonra ikinci deney grupları lehine anlamlı farklar bulunmuş olması; 3N öğrenme modeli ile eşli okuma-özetleme uygulamasının, öğrenme ve hatırlama düzeyini yükseltmede fark edilebilir bir etki sağladığı sonucuna varılmıştır. Nitel olarak öğrenci ve öğretmenlerden alınan geri bildirimlerinde, bulguları destekler nitelikte olduğu görülmüştür.Öğrenme-öğretme sürecinde, 3N öğrenme modeli ile, eşli ve bireysel okuma- özetleme uygulamasının değişik kombinasyonlarla uygulanmasının öğrenme düzeyine etkileri konusunda araştırmalar yapılması önerilmektedir.Anahtar sözcükler: 3N Öğrenme modeli, eşli özetleme, yapılandırmacı yaklaşım. The aim of this study is identifying 3n learning model with paired reading summarization and individual reading summarization implementation's impact on separately learning levels and remembering.In this study, pretest-posttest control group pattern was used.Two tests are planned as a control group. The study was conducted on three groups in science and technology course in a primary school in Amasya infourth grade ; experimental procedure was performed with first experimental group by 3n learning model with paired reading-summarization, experimental procedure was performed with second experimental group by 3n learning model withindividual reading-summarization.In this study, the datas were collected with level assessment test.Qualitative datas and pre-test knowledge scores which were received at the beginning of the experimental process ,showed that groups are equivalent.Experimental procedure was applied in 27 hours.The courses processing was carried out by researcher.Non-parametric tests were applied because our datas were N<30 and the independent variable was clssifical.Kruskal-WallisNon-parametric tests were applied because the number of grups were three and there were different test subject in three groups.This test is the equivalent of one-way ANOVA test on parametric test.There wasnt seen any differences between groups in preliminary tests.Man-Whitney U tests were applied to identifiy which groups caused the points differences which are seen in findings of the final tests and recall tests and Bonferroni correction was applied.Results are summarized below in relation to the level of learning and memory level.Findings Related to Learning LevelsThere were found significant differences between the control and experimental groups in favor of experimental groups aspect of total learning level,comprehension and application of cognitive domains .Between experimental groups , significant differences were obtained with the first group in the first instance then significant differences were obtained in favor of the second experimental group. There weren`t observed any significant differences between the control and experimental groups at the level of knowledge and cognitive.Findings Related to RememberingTotal recall and comprehension and application levels between experimental groups,there were found significant differences in favor of between the experimental group and the control group. Between experimental groups ,significant differences were obtained with the first group in the first instance then significant differences were obtained in favor of the second experimental group.In the same way ,there weren`t observed any significant differences in the recall knowledge level between the control and experimental groups.According to research findings,it`s observed that 3N learning model with paired and individual reading –summarizing was raised the level of learning and remembering level compared to traditional teaching.However; among experimental groups ,significant differences were obtained with the first group in the first instance then significant differences were obtained in favor of the second experimental group, It`s concluded that 3N learning model with paired and individual reading –summarizing was raised the level of learning and remembering level.The feedbacks from students and teachers supported to the findings qualitatively.Its recommended that conducting researches on the effects of learning levels of 3N learning model with paired and individual reading –summarizing and it should be apply with different combinations.Keywords : 3N Learning Model, Paired summarization, Cooperative Learning, Constructivist Approach.
Collections