Yaşayan tarih yetişkinlerimiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tarih, bir milletin varlığını koruması için gerekli bilgileri taşıyan bir araçtır. Birey ve toplumlar, geçmişte yaşadıkları sayesinde geleceğe adım atmaktadırlar. Çalışmanın sonucunda elde edilen veriler ışığında tarihin doğru öğretilmesi amacıyla tarih öğretiminin geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur. Sunulan öneriler içerisinde tarihi gençlere ve yeni nesillere aktarırken, zamanın tanıklıklarının görüş ve anlatımlarının önemi vurgulanmıştır. Siyasi ve teknolojik gelişmelerden tarihe tanıklık etmiş olanların, hafızalarının nasıl şekillendiği konusunda bir sonuca varmak ve hatıraların tarihe kazındığı metodoloji faktörünü saptamak amaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Tarih, tarih öğretimi, yakın tarih, sözlü tarih, anı. History is an instrument which is essential to save the existence of a nation. İndividuals and societies step into the future thanks to their past experiences. Proposals have been made to improve history education in the lights of outputs acquired as a result of the study in order to teach history correctly. In the presented proposals the significance of the wiews and explations of the witnesses of time were emphasized while conveying history to the youth and young generations. Reaching at a conclusion on how the minds of those, who witness political and technical developments of the history are shaped and findingout methodological facors, which stick memories into history have been aimed.Key words: History, history education, memory, oral history, recent history.
Collections