Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmadaüniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca üniversite öğrencilerinin mutluluk iyimserlik ve özgecilik düzeylerinin bazı demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye'deki üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu iseGüneydoğu Anadolu Bölgesinde yer alanbir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi,Mühendislik Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İlahiyat Fakültesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesive Tıp Fakültelerinde öğrenim gören 532 üniversite öğrenci (322 kız, 210 erkek) oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıylaHills ve Argyle (2002) tarafından geliştirilen, Doğan ve Çötok (2011) tarafındanTürkçe'ye uyarlanan `Oxford Mutluluk Ölçeği Kısa Formu`; London ve Bower (1968) tarafından geliştirilen, Akbaba (1991) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `Özgecilik Ölçeği`, Balcı ve Yılmaz (2002) tarafındangeliştirilen `İyimserlik Ölçeği` ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre mutluluk ile iyimserlik arasında pozitif yönde anlamlı ve orta düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Mutluluk ile özgecilik arasında pozitif yönde anlamlı ve düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur. İyimserlik ile özgecilik arasında pozitif yönde anlamlı ve düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Üniversite öğrencilerinin mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinde cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğrencilerin öğrenim gördükleri fakülte değişkeni açısından mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinde anlamlı derecede bir farklılık görülmüştür. Ailenin gelir düzeyine göre mutluluk, iyimserlik ve özgecilik düzeylerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin sınıf düzeyleri açısından özgecilik puanlarında anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Sözcükler: Mutluluk,iyimserlik,özgecilik, pozitif psikoloji. This study focused on the relationship between the degrees of happiness, optimism, and altruism. Any possible demography based differences were also examined. Sample population of this study is university undergraduate students in Turkey. Data set of this study consists of undergradute students of a state university in South-East Region of Turkey. Those students are 532 (322 female, and 210 male) undergraduates of Education Faculty, Engineering Faculty, Science and Literature Faculty, Theology Faculty, Financial and Administrational Sciences Faculty, and Medicine Faculty. This study involves data collected by using three scales. They are: Adopted version (by Doğan and Çötok, 2011) of Hills and Argyle's (2002) 'short form of Oxford Happiness questionnaire', Adopted version (by Akbaba, 1991) of 'Altruism Questionnaire' by London ve Bower (1968), and 'Optimism Questionnaire' (Balcı and Yılmaz, 2002). Moreover, to collect demographic data, a personal information form was added. Findings in this research revealed that there was a significant and medium level positive relationship between happiness and optimism. When happiness and altruism relationship was taken into account, there was a significant and low level positive relationship. Additionally, there was a significant low level positive relationship between optimism and altruism. This enquiry did not find any significant differences between happiness, optimism, and altruism regarding the gender of students, and income level of their families. However, faculty type also produced a significant difference on degrees of happiness, optimism, and altruism. For altruism data,there was a significant difference among class levels in terms of altruismKey Words: Happiness, optimism, altruism, positive psychology.
Collections