Anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygı düzeylerini belirlemektir. Ayrıca bu kaygı düzeyinin önceden belirlenen cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü, resmi olarak İngilizce öğrenme süresi, İngilizce öğretme süresi, İngilizce konuşulan ülkelerde bulunma, sınıf düzeyi, akademik ortalama ve öğretim dili değişkenlerine göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Tarama modeli benimsenen bu çalışmanın araştırma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında Ankara ilinde bulunan iki devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan ve anadili İngilizce olmayan 631 İngilizce öğretmen adayı oluşmaktadır. Anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla Yoon (2012) tarafından geliştirilen ve Türk dili ve kültürüne uyarlanan `Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dil konuşma kaygısına sahip olduğu ve kadınların kaygı düzeyinin erkeklere göre daha yüksek olduğu tespit belirlenmiştir. Daha uzun süre İngilizce öğrenme geçmişi, İngilizce öğretme deneyimi olan, İngilizce konuşulan ülkelerde bulunan veya üniversite öğretim dili İngilizce olan katılımcıların daha düşük seviyede yabancı dil konuşma kaygısı yaşadıkları belirlenmiştir. Ayrıca daha düşük düzeyde yabancı dil konuşma kaygısına sahip İngilizce öğretmen adaylarının akademik yönden daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırma sonuçlarından hareketle kendileri de bir zamanlar yabancı dil öğrencileri olan ve dil öğrenme süreçleri halen devam etmekte olan aday İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil konuşma kaygısı seviyesini düşürebilmek için daha erken yaşlarda dil eğitimine başlanması ve dil öğrenimi ortamlarının gerçek anlamda hedef dili kullanmaya yönelik olması önerilmektedir. Aday İngilizce öğretmenleri, hata yapmanın dil öğrenme sürecinin doğal bir parçası olduğu konusunda bilinçlendirilmelidir ve yabancı dil konuşma kaygısına sahip bireylere rehberlik edilmelidir. İngilizce öğretmeni yetiştirme programlarında mikro öğretim uygulamalarına alt sınıflardan itibaren başlanmalı ve öğretim dili olarak İngilizce kullanılmalıdır. Bu bölümlerde okuyan öğrencilerin hedef dilin konuşulduğu ülkelerde bulunmaları teşvik edilmelidir.Anahtar Sözcükler: Yabancı dil kaygısı , yabancı dil konuşma kaygısı, anadili İngilizce olmayan, İngilizce öğretmen adayı The aim of this study is to determine the level of foreign language speaking anxiety in non-native pre-service English teachers. It is also aimed to reveal whether this level of anxiety shows a statistically significant difference in terms of the predetermined variables of gender, age, type of high school that the participants have graduated from, formal period of time for learning English, period of time for teaching English, prior experience of visiting foreign countries where English is spoken, class level, academic average and medium of instruction.The research group of this study for which the survey model is adopted consists of 631 non-native pre-service English teachers who are studying at English Language Teaching Department within the Faculty of Education in the 2013-2014 education year in two state universities in Ankara. In order to determine the level of foreign language speaking anxiety in non-native pre-service English teachers, the `Foreign Language Classroom Anxiety Scale` which is developed by Yoon (2012) is adapted into Turkish language and culture and put to use. As a result of the study, it is determined that non-native pre-service English teachers have foreign language speaking anxiety and female participants have higher level of anxiety than males. The participants who have a longer period of English learning or teaching history, any prior experience of visiting foreign countries where English is spoken or education with English as a medium of instruction experience lower level of foreign language speaking anxiety. Additionally, it is also inferred that pre-service English teachers with lower level of foreign language speaking anxiety are academically more successful.According to the results, it could be recommended to start language training at earlier ages and to have a language learning environment with which it is aimed to use the target language in the strictest sense to decrease the level of foreign language speaking anxiety in non-native pre-service English teachers who were once language learners and for whom language learning is still an ongoing process. The awareness of pre-service English teachers on the fact that making mistakes is a natural part of language learning should be raised and the individuals with foreign language speaking anxiety should be guided. Micro teaching applications should take place at earlier classes in English Language Teaching programs and English should be used as a medium of instruction. The students studying at these departments should be encouraged to visit foreign countries where English is spoken.Key Words: Foreign language anxiety, foreign language speaking anxiety, non - native English speaker, pre - service English teachers
Collections