Okulöncesi eğitimde öğretmenlerin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi (Tokat ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, kentsel ve kırsal kesimde çalışmakta olan okulöncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerini uygulama düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli ile desenlenmiş, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Tokat il merkezinde ve Tokat'a bağlı köylerde görev yapan anasınıfı öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 20 şehir, 20 köy öğretmeni olmak üzere toplam 40 anasınıfı öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmıştır. Mülakat verilerinin analizinde ise betimsel analizden yararlanılmış, elde edilen veriler sayısallaştırılarak frekans ve yüzde değerlerine ulaşılmıştır. Daha sonra bu sayılara dayalı olarak bulguların yorumu yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okulöncesi Eğitim, Okulöncesi Fen Ve Doğa Etkinlikleri, Öğretmen Yeterlikleri, Kentsel Kesim, Kırsal Kesim In this research, it was aimed to desire the level of science and nature activities implementation of kindergarden teachers working in both rural areas and cities. Designed by the survey study, this dissertation was applied to the kindergarten teachers who had been working affiliated with Ministry of Education in Tokat city centre and its villages in 2014-2015 educational year. Training group of the research consists of 40 pre-school teachers, 20 of whom have worked in villages and 20 of whom have worked in the city centres. Semi-structured interview was used for gathering data. As analysing the data of interviews, descriptive survey model was implemented, with the help of quantifying the data gathered, frequency and percent value were obtained based on these numbers, the data were interpreted.Key Words: Pre-school Education, Pre-school Science and Nature Activities, Teacher Proficiency, Urban areas, Rural areas
Collections