Ortaöğretim dokuzuncu sınıf öğrencilerinin yetenek düzeyleri ile bilimsel okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, 9. sınıf öğrencilerinin yetenek düzeyleri ile bilimsel okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma Tokat ili Turhal ilçesindeki 135 kız, 95 erkek olmak üzere toplam 230, 9. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kişisel Bilgi Formu, Temel Yetenekler Testi (TYT 9-11) ve Bilimsel Okuryazarlık Ölçeğinin kullanılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde katılımcılara ilişkin bilgiler verilirken frekans, yüzde, öğrencilerin yetenek düzeylerine ilişkin minimum, maksimum puanlar, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi verilerin betimsel istatistik analizi yapılmıştır. Bilimsel okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma verilerinin betimsel istatistik analizi yapılmıştır. İki ölçeğin toplam puanlarından elde edilen ortalamalara Kolmogorov-Smirnov (K-S) testi yapılarak dağılımın normalliğine bakılmış ve verilerin normal dağılım göstermediği görülmüştür. Bu nedenle değişkenler (cinsiyet, anne baba öğrenim durumu ve sosyoekonomik düzey, gazete ve dergi okuma, teknolojik araç-gereç kullanma durumları, çalışma ortamları, ailede eğitim durumları) arasında anlamlı ilişki olup olmadığına nonparametrik Kruskal Wallis H ve Mann-Whitney U testleri ile bakılmıştır. Yetenek alanları ile bilimsel okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişki pearson momentler çarpımı korelasyon tekniği ile analiz edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yetenek, Bilimsel Okuryazarlık, Ortaöğretim The aim of this study is to examine the correlation between scientific literacy levels and skill levels of the ninth grade secondary school students. The research was carried out with a total of 230 ninth grade students, of whom135 were males and 95 were females, in Turhal, a state of Tokat. Data collection was conducted using the basic skills test( 9-11), the scientific literacy scale and personal information form in 2014-2015 academic year. In the data analysis process, while information related to the participants was presented, descriptive and statistical analysis of data such as frequency, chorea, the minimum and maximum scores related to the skill levels of the students, arithmetic mean and standart deviation were performed. For the purpose of establishing the scientific literacy level, statistical and descriptive analysis of the data of frequency, chorea, arithmetic mean and standart deviation were performed. In order to see whether the distribution was normal or not, the averages gathered from the total scores of the two scales were tested through Kolmogorov-Smirnov (K-S) test and the data did not show normal distribution. For this reason, whether or not there was a considerable relation among variables (sex, parental educational statutes, socio-economic level, magazine and newspaper reading habits, their technological material using realities, work environment, educational statutes in family ) was checked through non-parametric tests such as Kruskal Walls H and Mann Whitney U. The relation between ability levels and scientific literacy levels was analyzed through Pearson product-moment correlation technique.Key Words: Ability, Scientific Literacy, Secondary Education
Collections