Probleme dayalı öğretim metodunun birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ve özdeşliklerin öğretiminde 8.sınıf öğrencilerinin akademik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemler ve özdeşlikler konusundaki hatalarını belirlemek ve probleme dayalı öğrenme yönteminin hataların giderilmesi ve öğrencilerin akademik başarıları üzerine etkisini araştırmak, geleneksel öğretim yöntemi ile probleme dayalı öğretim yöntemini karşılaştırmaktır.Çalışma 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Erzurum ilinin Şükrüpaşa ilköğretim okulunun 52 kişilik 8. Sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. Başarı testi araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Testin Cronbach alpha formülü ile güvenilirliği ölçülerek güvenilirlik 0.91 bulunmuştur.Başarı testi 52 kişilik sekizinci sınıf öğrencisine uygulanarak elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistik ve bağımsız t testi kullanılmıştır. Başarı testinin analizi ve öğrencilerle yapılan mülakatlar sonucunda denklem ile özdeşliğin karıştırıldığı, bilinmeyen kavramının oluşmadığı ve denklem çözmede çeşitli hataların olduğu saptanmıştır. Konu ile ilgili yapılan ön testte toplam 10 hata türü tespit edilmiştir. Hataların tespitinden sonra deney grubuna üç hafta süresince probleme dayalı öğretim metodu, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim metodu uygulanarak denklemler ve özdeşlikler konusu tekrar anlatılmıştır. Uygulama bitiminde yapılan son testin analizi sonucunda deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Çalışma sonucunda probleme dayalı öğretim metodunun hataları gidermede ve öğrenci başarısını artırmada geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu gözlenmiştir. Konunun anlaşılması ve hataların azaltılması için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Hata, Probleme Dayalı Öğretim Metodu, Denklem Çözme, Özdeşlikler, Geleneksel Öğretim Metodu. The aim of this study is to define the mistakes of eighth-grade students about the subject of first-order equations and identities with one unknown and to study the effects of the method of problem-based learning on eliminating mistakes and student?s academic success, to compare the traditional teaching method with problem based teaching.The study took place by the attendance of 52 eighth-grade students of Şükrüpaşa Primary School in 2010-2011 academic year in Erzurum. Academic achievement test is prepared by the researcher. The reliability of the test is measured by Cronbach alpha formula and reliability is found to be 0.91On analysis of data obtained from academic achievement test applied to 52 eighth-grade students; descriptive statistics and independent t-test are used. After analysis of academic achievement test and interviews with students , it is observed that equation and identity are confused ,the concept of unknown is not formed and there are various mistakes on equation solving. In the relevant pre-test totally 10 kinds of mistake are detected. After detection of mistakes, the subject of equations and identities is retold for three weeks applying to control group traditional teaching method and to experiment group problem-based learning method. After the analysis of the final test done at the end of the application, meaningful difference in favor of experiment group is found. As a result of the study, it is observed that problem-based learning method is more effective than traditional teaching method in terms of eliminating mistakes and increasing student?s success. Various suggestions are made for decreasing mistakes and having the subject understood.Key Words: Mistake,Problem-Based Teaching Method, Solving Equations, Identities, Traditional Teaching Method.
Collections