Okuma alışkanlığının kazandırılmasında edebî türlerin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırılmasında edebî türlerin etkisine ilişkin öğrencilerin görüşleri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada görüşme tekniği kullanılmıştır.Bu araştırmanın çalışma grubunu Sivas ili Merkez ilçesinde öğrenim gören ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinden SBS başarı puanlarına göre seçilmiş alt ve üst düzeydeki iki ayrı okuldan toplam on dört öğrenci oluşturmaktadır.Araştırma sürecinde ölçme aracı olarak ?Okuduğunu Anlama Soruları?, ?Okutulan Kitaplara Dair Hazırlanmış Açık Uçlu Sorular?, ve ?Görüşme Formu? kullanılmıştır. Ölçme süreci sonunda elde edilen nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin tamamına yakınının en çok roman türüne ilgi gösterdiği görülmüştür. Şiir ise öğrencilerin en az ilgi gösterdikleri tür olmuştur. İlgi düzeyine paralel olarak en iyi anladıkları tür tiyatro ve roman olurken, en az anladıkları tür şiir olmuştur.Öğrencilerin tamamının okuma alışkanlığında bir artış olduğu gözlenmiştir. Görüşmeler sonucunda öğrenciler de bunu belirtmişlerdir. On haftalık araştırma süreci boyunca belirli aralıklarla kitap okumak, öğrencilere düzenli okuma alışkanlığı kazandırmıştır. Ayrıca öğrencilerin kitaplara karşı olumlu bir tutum geliştirmelerine de yardımcı olmuştur. Bunun yanı sıra deneme, tiyatro gibi yeni karşılaştıkları türlere de ilgi duymalarını sağlamıştır. In this research it was tried to examine the students? views concerned with the effects of literary genres into the acquiring the habit of reading .The interview technique was used in the research.The fourteen students from 8th class students studying in the central district of the province of Sivas and chosen according to their achievement scores in placement test from two different schools at lower and upper levels have formed the working group of this research.?Reading Comprehension Questions?, ?Open-ended questions prepared on the books taught in? and ?the interview form? were used as a means of measuring at the process of research. The content analysis method was used in the analysis of qualitative data gained at the end of measuring process.At the end of research it has been shown that almost all of the students have been most interested in the type of novel. The poetry has become the genre students are least interested in. As parallel to their level of interest while theatre and novel have become genres that they understand best, poetry has become one they understand least.An increase was observed in all of the students? reading habits. After interviews the students also expressed this. Reading a book at regular intervals during a ten-week research process gave students the habit of regular reading. It also helped students develop positive attitudes towards books. In addition to this it enabled them to show interest in species they face new such as trial and drama.
Collections