Genel fizik laboratuar dersinde basit elektrik devreleri konusunun öğretilmesinde Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) Yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; genel fizik laboratuar dersinde basit elektrik devreleri konusunda Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımı ve geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Çalışmanın deseni, ?eşit olmayan kontrol grubu deseni?dir. Çalışmanın örneklemini, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği'nde öğrenim gören ve genel fizik laboratuar dersini alan toplam 77 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama 2009/2010 bahar döneminde 8 hafta gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri; ?Akademik Başarı Testi (ABT)?, ?Probleme-dayalı Öğrenme ortamı ölçeği (PDÖ ortamı ölçeği)? ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler One Way ANOVA ve ANCOVA kullanılarak değerlendirilmiştir. Analiz sonuçları, çoktan seçmeli sorular toplamında deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında anlamlı bir farklılık olmamasına rağmen kavram sorular toplamında deney grubunun öğrencileri daha başarılı olduğunu gösterdi. Ayrıca deney grubu öğrencileri tüm sorular toplamında kontrol grubundan daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate the effects of problem based learning approach and traditional teaching method on academic success of students on basic electrical circuits in general physics laboratory course. The design of the study is nonequational control group design. The sample of the study consists of 77 first year students taking the course of general physics laboratory in the Department of Primary Science Education, on the Kâzım Karabekir Faculty of Education, at Ataturk University. Treatment of the study was carried out in the second semester of 2009/2010 academic year for 8 weeks. The data was obtained with instruments which were ?Academic Achievement Test? and ?the problem-based learning environment inventory?. The data were evaluated by using One Way ANOVA and ANCOVA. The results showed that the students in experimental group had more success in open-ended questions while there was no significant difference in students? academic success in close-ended questions. Besides, it was found that students in experimental group were more successful than students in control group both in open-ended questions and close-ended questions.
Collections