Fen bilgisi eğitimi 2. sınıf öğrencilerine ?atomun yapısı? konusunun 3d bilgisayar modelleri yardımıyla öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 3D (üç boyutlu) bilgisayar modellerinin Modern Fizik dersi ?Atomun Yapısı? ünitesi çerçevesinde Fen Bilgisi Eğitimi 2. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, üç boyutlu düşünebilme ve uzamsal canlandırabilme yeteneklerinin artmasına ve zihinsel modellerinin gelişimine etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören ikinci sınıflar oluşturmaktadır. Atomun Yapısı ünitesindeki uygulamaya 34'ü Deney, 33'ü Kontrol Grubunu oluşturacak şekilde toplam 67 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın deseni, yarı-deneysel ön test?son test kontrol gruplu modele göre dizayn edilmiştir. Araştırmada, verilerin toplanması amacıyla Akademik Başarı Testi (ABT), Zihinsel Model Testi (ZMT), Uzamsal Canlandırma Testi (UCT) ve 3D Bilgisayar Modelleri için Görüş Ölçeği (3DMGÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi için tanımlayıcı istatistikler, karşılaştırma testleri, varyans analizi yapılmış ve kullanılan 3D bilgisayar modellerinin etkilerini hesaplamak amacıyla etki büyüklüğü değerleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, 3D bilgisayar modelleri kullanılarak gerçekleştirilen öğretimin, öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı, zihinsel modellerini geliştirdiği ve üç boyutlu düşünebilme ve uzamsal canlandırma yeteneklerini arttırdığı görülmüştür. In this study, it was aimed that is there any effect of 3D computer models on students? academic achievement, thinking about three dimensional and spatial ability and improving their mental models. The sample of study consist of 67 second year science education students who attended as Experimental and Control Group in which the unit of Structure of Atom, were taught in Ataturk University, Kazım Karabekir Education Faculty. Study was grounded on semi-experimental design method. As the data collection instruments, Academic Achievement Test (AAT), Mental Model Test (MMT), Spatial Visualization Test (SVT) and Opinion Scale for 3D Computer Models (OSCM) were used. The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistics, compare tests, MANOVA and effect size. The results of the study indicate that 3D computer models are more effective than traditional teaching method on increasing students? academic achievement, improving their mental models and spatial abilities.
Collections