Mustafa Ruhi Şirin`in Türk çocuk edebiyatındaki yeri ve eserlerinin eğitsel değeri üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, günümüz çocuk edebiyatının önemli isimlerinden Mustafa Ruhi Şirin'in çocuk edebiyatımızdaki yerini ve eserlerinde bulunan eğitsel unsurları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın kapsamını Mustafa Ruhi Şirin'in kaleme aldığı tüm eserler oluşturmaktadır. Çalışmanın amacına tam olarak ulaşabilmesi için ayrıca örneklem seçimine gidilmemiştir.Çalışmada, Mustafa Ruhi Şirin'in tüm eserleri, kendisiyle ilgili yapılmış tüm çalışmalar taranmıştır. Bu tarama sonucunda Mustafa Ruhi Şirin'in çocuk ve çocuk edebiyatıyla ilgili görüş ve düşünceleri, eserlerinde yer alan metinlerarası unsurlar, eserlerindeki eğitsel unsur ve iletilerle Şirin'in Türk çocuk edebiyatındaki yeri belirlenmeye çalışılmıştır. Belirlenen eğitsel unsur ve iletiler, başlıklar hâlinde gruplandırılmış ve numaralandırılarak tasnif edilmiştir.Çalışma sonucunda, Mustafa Ruhi Şirin'in çocuğu hayatının ve çalışmalarının merkezine aldığı, çocuklara yönelik eserler kaleme alırken çocuk bakış açısına uygun bir üslup kullandığı, eserlerinde eğitsel unsur ve iletilerin önemli bir yer tuttuğu tespit edilmiştir. Mustafa Ruhi Şirin'in Türk çocuk edebiyatında gelenekten yararlanan ve genç çocuk edebiyatı yazarlarınca da takip edilen bir konumda olduğu sonucuna varılmıştır. The aim of this study is to reveal Mustafa Ruhi Şirin?s, an important name in today?s children?s literature, place in children?s literature and to determine the educational value in his works. In this study, all the works by Mustafa Ruhi Şirin were examined and in order to reach the expected targets the way of choosing samples were not used.In this study, Mustafa Ruhi Şirin?s all works and all the related studies were scanned. As a result of this scanning, it was aimed to determine Mustafa Ruhi Şirin?s place in Turkish children?s literature with his view on child and children literature, intertextual and educational elements and messages in his works. The determined educational elements and messages were numbered and categorized under titles.As a result of the study, it was revealed that Mustafa Ruhi Şirin placed child in the center of his life and works. He used a suitable style for children?s point of view while writing for children and educational elements and messages were of great importance in his works. It was concluded that Mustafa Ruhi Şirin used tradition and followed by young writers of children?s literature.
Collections