The effect of reading strategy training on high school students` learning styles
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil öğretiminin daha ilk başından itibaren, araştırmacılar başarılı ve verimli öğretme ve öğrenme sonuçlarını nasıl elde edebileceklerini bulmaya çalışmaktadırlar. Son otuz yılda, öğretme ve öğrenme ortamlarındaki bireysel farklılıklar önem kazanmıştır. Diğer birçok etkenle birlikte, her bir bireyin dil öğrenmeye olan yaklaşımı öğrencilerin dil öğrenmedeki eşsiz tercihleri öne çıkarmıştır. Sonuç olarak, araştırmacılar 'iyi dil öğrencileri' kavramı üzerine yoğunlaşmışlardır. Başarılı öğrencilerin zorluk veya bir problemle karşılaştıklarında kullandıkları araçlar bakımından daha az başarılı öğrencilerden ayrıldıklarını bulmuşlardır. Ve bunları 'Dil Öğrenme Stratejileri' başlığı altında sınıflandırmaya çalışmışlardır. Bu bağlamda, araştırmacılar strateji eğitiminin öğrencilerin strateji kullanımını geliştirmede yardımcı olabileceği sonucuna varmışlardır. Diğer taraftan, şimdiye kadar araştırmacılar tarafından keşfedilen bir başka konu ise her bir öğrencinin dil öğrenme tercihinin kendine özgü olduğudur. Bu yüzden araştırmacılar strateji tabanlı eğitimi genişleterek 'Stil ve Strateji Temelli Eğitim' kavramını geliştirmişlerdir. Bu çalışma okuma stratejileri eğitiminin öğrencilerin dil öğrenme stil tercihleri ve dil yeterlilikleri üzerindeki herhangi bir olası etkisinin olup olmadığını amaçlamıştır. Çalışmada kullanılan araçlardan elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, okuma stratejileri eğitiminin dil yeterlilik düzeyleri üzerindeki etkileri bakımından, herhangi bir anlamlı sonuç bulunamamıştır. Fakat, dil öğrenme stilleri bakımından, okuma stratejileri eğitiminin öğrencilerin dil öğrenme stilleri üzerinde, özellikle 6. ve 9. kısımlarda, bir çeşit etkiye sahip olabileceği tespit edilmiştir. Yani, okuma stratejileri eğitimi öğrencileri daha fazla sentezleyici ve alana bağlı olmaya yöneltebilir.Anahtar kelimeler: Okuma Stratejileri, Dil Öğrenme Stilleri, Strateji TemelliEğitim, Okuma Stratejileri Eğitimi, Üst Bilişsel Strateji Eğitimi Beginning from the early times of language teaching, researchers have been trying to find out how to achieve successful and efficient teaching and learning outcomes. Over the last three decades individual differences in teaching and learning environments have begun to gain importance. Together with many other factors, the way of each individual students' approaching language learning and their unique preferences have come forward. As a result, researchers have focused on the characteristics of 'good language learner'. They have found out that successful learners differ from less successful ones in terms of their instruments which they utilize when they come across problems or difficulties and they have tried categorize these under the heading of 'Language Learning Strategies'. On the other hand, what have been discovered by researchers so far is that each individual student's language learning preferences are unique. Therefore, by extending strategy based instruction they have developed 'Style and Strategy Based Instruction'. This study aimed at investigating any possible effect of reading strategy instruction on students' language learning style preferences and their language proficiency levels. The data obtained from three instruments were compared. In conclusion, in terms of the effect of reading strategy training on language proficiency levels, any meaningful result was not found. But in terms of language style preferences, it is found out that reading strategy training may have some kind of effect on students' style preferences, especially on parts 6 and 9. That is, it may lead students be more synthesizing and field dependent.Key words: Reading Strategies, Language Learning Styles, Strategy Based Instruction, Reading Strategy Training, Metacognitive Strategy Training
Collections