The effects of media and technology-enhanced vocabulary teaching in a foreign language classroom
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı sosyal medya ağı facebook sitesini kullanmanın öğrencilerin yabancı dilde kelime öğrenimine katkı sağlayıp sağlamadığını bulup, onların yabancı dil öğrenimine karşı tutumlarında bir değişiklik olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma Adnan Menderes Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulunda 2011-2012 öğretim yılında yürütülmüştür. Çalışmaya toplam 72 öğrenci katılmıştır. Çalışmada 2 deney 2 kontrol grubu oluşturulmuştur. Her bir grupta 18 öğrenci bulunmaktadır. Katılımcı deney grupları Touchstone pre-intermediate kitabından alınmış hedef kelimeleri kullarak sekiz hafta boyunca facebook internet sitesi üzerinde etkileşim içinde olmuşlardır. Deney gruplarına araştırmacı, kontrol gruplarına ise farklı okutmanlar ders vermiştir.Veriler öntest, sontest ve yabancı dile karşı tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Sekiz haftalık uygulama öncesinde ve sonrasında bu işlemlerden gelen veriler SPSS 11.5 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.Elde edilen sonuçlara göre kelime öğreniminde sosyal medya internet sitesi facebook kullanmanın öğrenciler üzerinde olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür. Yabancı dile karşı tutum ölçeğinden elde edilen verilere göre ise öğrencilerin tutumunda bir değişiklik olmadığı gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, Facebook, kelime öğretimi, yabancı dil eğitimi. The main purpose of this research is to determine the effects of using social media networking site facebook.com on students' vocabulary learning. The study was carried out with 72 students aged between 18-22 at the school of foreign languages, Adnan Menderes University in the academic year 2011-2012. The experimental groups received an eight-week vocabulary teaching using social media web site-facebook.com.The data have been collected by Achievement test and the Scale of Attitudes toward Learning a Foreign Language. A pretest before the experimental activities and a posttest after eight weeks of the experimental implemantation were practiced for data gathering.The results showed that using social media as a supplementary material had a positive effect on vocabulary learning achievement. The analysis of the obtained data from Scale of Learning a Foreign Language showed that there was no significant difference among four groups' attitudes scores.Key Words: Social media, Facebook, vocabulary teaching, foreign language teaching
Collections