İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve velilerinin Türkçe programı ve program`ın uygulanmasıyla ilgili görüşleri ile program`ın uygulanması sırasında karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Milli Eğitim Bakanlığı, mevcut programları yeniden gözden geçirip değerlendirerek 2004 yılından itibaren ilköğretim birinci kademeden başlamak üzere ilköğretim programlarında, kademeli olarak değişikliklere gitmiştir ve bu kapsamda Türkçe (6–8. Sınıflar) Öğretim Programı da yenilenmiştir. Bu çalışmada, yenilenen (2005) İlköğretim Türkçe (6–8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Programı'nın uygulamaları hakkında ikinci kademe öğretmenlerinin, öğrencilerinin ve velilerinin görüşleri belirlenmiş ve belirlenen görüşlere dayalı olarak program değerlendirilmiştir. Araştırmanın genel amacı, ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin Türkçe Programı ve Program'ın uygulanmasıyla ilgili görüşleri ile Program'ın uygulanması sırasında karşılaştıkları sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerini; öğretmenler ve öğrencilerin düzgün, okunaklı ve işlek bitişik eğik yazıp yazamadıklarını belirlemek ve değerlendirmektir. Bu temel amaç doğrultusunda, Türkçe öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programı'nın kazanım, etkinlik, ölçme-değerlendirme, ara disiplin, dil bilgisi boyutuyla ve bitişik eğik yazı ile bitişik eğik yazının uygulanmasıyla ilgili görüşleri; Program'ın uygulanması sırasında karşılaştıkları sorunlar ve bunlar ile ilgili çözüm önerileri belirlenmiştir. İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Türkçe dersindeki etkinliklerle, ölçe-değerlendirme ve dil bilgisi uygulamalarıyla, bitişik eğik yazı ve bitişik eğik yazının uygulanmasıyla ilgili görüşleri; Türkçe derslerinde karşılaştıkları sorunlar ve bunlar ile ilgili çözüm önerileri belirlenmiştir. Ayrıca ilköğretim ikinci kademe velilerinin de Türkçe derslerine ait uygulamalarla ilgili görüşleri ve Türkçe dersleriyle ilgili karşılaştıkları sorunlar ve bunlar ile ilgili çözüm önerileri belirlenmiştir.Araştırmanın evreni 2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında Aydın il merkezinde bulunan devlet ve özel olmak üzere toplam 32 ilköğretim okulunda görev yapan ikinci kademe öğretmenleri, burada öğrenim gören öğrenciler ve onların velileridir. Araştırma betimsel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel yöntem kullanıldığı için araştırmanın deseni, zenginleştirilmiş desen yöntemidir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket formu ile yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nicel verilerin elde edildiği anket için Aydın il merkezinde görev yapan 97 Türkçe öğretmeni ve basit seçkisiz örnekleme yöntemi ile 689 öğrenci belirlenmiştir. Araştırmada, nitel veri toplama tekniklerinden standartlaştırılmış açık uçlu görüşme kullanılmıştır. Görüşme için kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak 14 öğretmen, 35 öğrenci ve 15 veliden oluşan çalışma grubu belirlenmiştir.Öğretmenlere ve öğrencilere uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler, betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen, öğrenci ve velilerle yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen nitel verilerin analiz edilmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde, öğretmenlerin Türkçe Programı ve Türkçe Programı'ndaki kazanımların geneli ve Türkçe Programı'ndaki okuma, konuşma ve yazma kazanımları ile ilgili olumlu görüşte oldukları ancak dinleme-izleme kazanımları ile ilgili kısmen olumlu görüşte olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin, Türkçe Programı'nın etkinlik ve ara disiplinler boyutuyla ilgili olumlu görüşte olduğu ancak ara disiplinlerin uygulanmasında bazı sorunlarla karşılaştıkları; Türkçe Programı'nın dil bilgisi boyutuyla ilgili olumlu görüşte oldukları ancak Türkçe Programı'ndaki ölçme-değerlendirme boyutuna ve bitişik eğik yazı ile bitişik eğik yazının uygulanmasına ilişkin kısmen olumlu görüşte oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, harfleri doğru birleştirdikleri, harfleri sağa eğik (ortalama %70) yazdıkları ve yazılarının çizgisiz kâğıtta düzgün bir yol izlediği ancak harflerin şekillerini kısmen doğru yazdıkları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde, öğrencilerin Türkçe derslerindeki etkinlikler ve ölçme-değerlendirme uygulamaları ile ilgili olumlu görüşte oldukları ancak, ölçme-değerlendirme uygulanmalarıyla ilgili bazı sorunlarla karşılaştıkları ve ölçme-değerlendirme uygulamalarını yeterli şekilde gerçekleştirmedikleri belirlenmiştir. Öğrencilerin, Türkçe derslerindeki dil bilgisi uygulamalarına ve bitişik eğik yazı ile bitişik eğik yazının uygulanmasına ilişkin kısmen olumlu görüşte oldukları tespit edilmiştir. Öğrencilerin harflerin şekillerini doğru yazdıkları; harflerin boyutlarını, harfler arası mesafeyi, harflerin birleştirilmesini ve sözcükler arası boşluğu uygun yaptıkları ve yazılarının çizgisiz kâğıtta düzgün bir yol izlediği ancak harflerin sağa eğikliğini (ortalama %70) kısmen yaptıkları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular çerçevesinde, velilerin Türkçe derslerine ait uygulamalarla ilgili olumlu görüşte oldukları ancak bitişik eğik yazı ve bitişik eğik yazının uygulanmasına ilişkin olumsuz görüşte oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Program değerlendirme, Türkçe Dersi Öğretim Programı, öğretmen, öğrenci ve veli. The ministry of national education has changed the eurrent programme which is reviewed, evaluated fractionally in primary school programme that is the beginning of the primary grade and renew the Türkish (6-8 Grades) curriculum since 2004. İn this study (thesis), the primary school (6-8) Turkish curriculum has been renewed (2005) and secondary school teachers, students and parent's opinions have been determined and the programme which has been identified based on these opinions are evaluated. The main aim of this thesis is toassess the conception of the students, teachers and parents about the Turkish programme and its practice in secondary schools and to evaluate the problems they meet and solution recommendations and to assess whether the teachers and the students write legible and flowing joining inclined hand writing.With this basic aim,the estimation of Turkish teachers on acquisition ,efficiency,assessment practice ,arg disciplines ,gramer and joining inclined handwriting and its practice; the problem while practising the programme and solution recommendation are determined.The opinionsof students attending in secondary schools with activities in Turkish classes ,assessment practices,grammar practices,joining inclined hand writing and its practices ,the problem they met in Turkish clames and their solution recommendations are determined.Additionally the opinions of he parents who have children in secondary schools aboutthe practices of Turkish classes and problems they meet in Turkish clames and their solution recommendations are setermined.The population of this research are 32 private and state 1 secondary school teachers students and their parents in 2011-2012 edutation year.In this research is descriptive searching is used.The method of this research is diversified pattern because of using both quantitive and qualitative methods.Survey sheet based opinionaire is used for data capture.For the quantitative survey 97 Turkish teacher and 689 students in Aydın are rominated.In the research ,standart open ended question interview of qualitative data capture technique is used and by using accessibility aspect sampling 14 teachers.35 students and 15 parents the sample is determined.The data derived from the survey implemented on teachers and the students is analysed by using descriptive statistics techniques with their frequency and percentage.While analysing the qualitative data of teachers,students and parents surveys,content analyse technique is used.According to the diagnosis as a resuit of the research ,it is determined that teachers have positive contention on Turkish programme and the acquisitons in Turkish programme and reading ,speaking writing acquisitions but they have partly positive contention on listening acquisition.It is determined that,teachers have positive contention on activities and diciplines of Turkish programme but they have some problems while practising the disciplynes.They have positive contention on practiany assessment practice in Turkish programme and joining inclined handeriting and its practice. İt's identified that teachers put letters together appropriately, skew letters to right ( % 70) their writing and they write in a paper line on lineless paper, however they write relatively correct hte shape of lettersAccording to the diagnosis a result of the research ,it is determined that students have positive contention on activities in Turkish clames and assessment practice but they have some problem in practising of assessment practice.It is determined that student have partly positive contantion on practising of grammar in Turkish clames and joining inclined handwriting and its practice. İt is identified that the students write letters correctly, the size of letters, distance between letters, putting letters together, whether they make apprgoriately about the distance of letters, they write in o praper line on lineless paper and skew letters to right (average % 70).According to the diagnosis as a resuit of the sesearch ,it determined that parents have positive contention on practices of Turkish classes but they have negetive contention on joining helined handwritingand its practice.In this research;according to the outcome ,suggestions are made about the Turkish programme and and its practice and the problems while practising of the programme.Key Words: Assessment of the programme, Teaching Turkish Lesson Programme, teacher, student, parent.
Collections