İlkokul müdürlerinin acil durum yönetimine ilişkin görüşleri (Aydın merkez ilçe örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okulların açık sistem özelliğine sahip olmaları ve ilkokullarda okuyan çocukların küçük olması sebebiyle iyi yönetilemeyen acil durumlar felaketlerle sonuçlanabilmektedir. Bu nedenle acil durum yönetimi büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmada, Aydın merkez ilçe ve merkez ilçeye bağlı beldelerin şehir merkezinde yer alan resmi ilkokul müdürlerinin acil durum yönetimine ilişkin görüşlerinin saptanması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmanın evrenini Aydın merkez ilçe ve bağlı beldelerin şehir merkezinde görev yapan 24 adet resmi ilkokul müdüründen oluşmaktadır. Bu 24 ilkokul müdüründen 4 tanesi görüşme yapmak istememiş, geriye kalan 20 ilkokulun müdürü ile önceden hazırlanan görüşme formu doğrultusunda yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada ulaşılan bazı önemli bulgular şunlardır: a) İlkokul müdürlerinin acil durum yönetimini daha çok deprem, yangın ve sel benzeri afetler ve bu konuda yapılan kurs, seminer ve bilgilendirme eğitimleri olarak algıladıkları söylenebilir. b) Görüşme yapılan ilkokul müdürlerinin tamamının acil durum yönetiminin `zarar azaltma/önleme`, `hazırlıklı olma`, `müdahale` ve `iyileştirme` aşamaları hakkında bilgi sahibi olmadıkları ileri sürülebilir. c) İlkokul müdürlerinin acil durum yönetimi planı, risk analizi ve eylem planları yapmadıkları görülmüştür. d) İlkokul müdürlerinin acil durumlara hazırlık amacıyla bir stratejilerinin olmadığı görülmüştür.Genel olarak ilkokul müdürlerinin acil durum yönetimi ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olmadıkları anlaşılmıştır. Acil durum yönetimini daha çok deprem, sel ve yangın benzeri doğal afetler ile bu konuda eğitim, kurs ve seminer benzeri bilgilendirme çalışmaları ve üst makamlara bildirmek olarak algılamaktadırlar. ilkokul müdürlerinin acil durum yönetimi planları yapmadıkları anlaşılmıştır. Görüşme yapılan ilkokul müdürlerinin zarar azaltma/önleme aşamasına ilişkin bir risk analizi yapmadıkları, hazırlık aşamasına ilişkin olarak bir stratejilerinin olmadığı, müdahale aşamasına ilişkin bir eylem planlarının olmadığı ve iyileştirme aşaması hakkında gerekli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. İlkokul müdürleri genel olarak acil durum yönetimi konusunda karşılaşılan sorunların başında eğitim ve bilinçlendirmenin olduğunu belirtmişlerdir. Emergencies that can not be managed well may result in disaster because of the open system of schools and the young age of the pupils studying in primary schools. So emergency management has great importance. In this research it is aimed to outline the views of the primary school prencipals on emergency management at the public schools located in the districts and the towns of Aydın Province. The scope of this study which isused qualitative research methods consists of a group of 24 primary school prencipals working in the city centre and districts of Aydın province. 4 of these 24 school prencipals didn't want to participate in this study. In accordance with pre-prepared interview form face to face interviews were conducted with 20 primary school prencipals remaining.In this research some important findings obtained are as follows: a) We can say that primary school prencipals perceive emergency management as some kind of disasters like earthquake, fire and flood or as some kind of courses, seminars and informational trainings organized on this subject. b) It can be claimed that all of the primary school prencipals have also insufficient information about the phases like `preparedness`, `mitigation`, `response` and `recovery` of emergency management. c) It was observed that primary school prencipals didn't make emergency management plan, risk analysis and action plan. d) It was obtained that these school prencipals had no strategies in case of emergency.In general it was understood that primary school prencipals have no information about the emergency management and its phases. Primary school prencipals perceive emergency management as some kind of disasters like earthquake, fire and floodor as some kind of courses, seminars and informational trainings organized on this subject and reporting higher authorities about the studies on this subject. It was obvious that primary school prencipals didn't make emergency management plan. It was observed that these primary school prencipals whom interviewed didn't make risk analysis for mitigation phase, have no specific strategy for preparedness phase, have no an action plan for response phase and have also insufficient information for recovery phase. Primary school prencipas have indicated that the most important problem about the emergency management is training and awareness.
Collections