Tematik portfolyo uygulamasının eğitimde ölçme ve değerlendirme dersindeki başarı, kalıcılık ve derse yönelik tutum üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı tematik portfolyo uygulamasının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme dersinde öğrencilerin akademik başarılarına, dersin kalıcılığına ve derse yönelik tutumlarına olan etkisini tespit etmektir. Ayrıca tematik portfolyo uygulaması sürecine yönelik öğrenci görüşleri de araştırılmıştır.Araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği ABD III. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu A ve B şubelerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada deney grubu öğrencilerine `bilişsel davranışların ölçülmesi` ve `test/madde analizi` ünitelerinin konuları tematik portfolyo uygulaması yapılarak işlenirken kontrol grubunda ders süreci geleneksel öğretim yöntemiyle işlenmiştir. Uygulamaya başlanmadan önce deney ve kontrol grubuna başarı ve tutum testi ön test olarak verilmiş, uygulama bitiminde ise aynı testler son test olarak uygulanmıştır. Uygulama bitiminden yaklaşık dört ay sonra başarı testi hem deney hem de kontrol grubuna kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubu öğrencilerinden uygulama başnda ve sonunda tematik portfolyo uygulamasına yönelik görüşleri yansıtıcı mektup olarak alınmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel çözümlenmesinde bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmada başarı testlerinden elde edilen sonuçlar incelendiğinde tematik portfolyo uygulaması ile öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin başarılarının geleneksel öğretim yöntemiyle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı derecede yüksek olduğu tespit edilmiştir. Kalıcılık testi sonuçları incelendiğinde öğrenilen bilgilerin kalıcılığının deney grubundaki öğrencilerde kontrol grubu öğrencilerine göre daha fazla olduğu görülmüştür. Tutum testi sonuçları da başarı testi sonuçlarıyla benzerdir. Tematik portfolyo uygulaması ile öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin derse yönelik tutumlarının geleneksel öğretim yöntemleriyle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin tutumlarına göre olumlu yönde bir gelişim gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin yansıtıcı mektupları incelendiğinde başta tematik portfolyo uygulaması sürecine yönelik olan kaygıların azaldığı, öğrenmeyi zevkli ve etkili hale getirdiğini belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Tematik portfolyo, Eğitimde ölçme değerlendirme, Süreç temelli değerlendirme teknikleri The purpose of this study is to determine the effects of thematic portfolio method on students' academic success, the retention of the lesson and the attitudes towards coursein Educational Assessment and Evaluation Course.This study was implemented in A and B classes of junior students at the Department of Primary School Teachers, Faculty of Education of Muğla Sıtkı Koçman University in 2012 – 2013 Academic Year. In the study, while the units of `test specimen / substance analysis` and `the measurement of cognitive behaviors` subjects' were taught in experimental group by using thematic portfolio method, in the control group the process of lesson was instructed by traditional teaching method. Before the application, achievement test and attitude test were given to control and experimental groups as pre – test and after the application the same tests were applied as post – test. About four months after following the study, achievement test was applied to both control and experimental group as a retention test. Furthermore, in the beginnig and at the end of the study the experimental group students' views on thematic portfolio were taken as a reflective letter. Independent groups t – test was used in the statsitical analyses of obtained data in the study. In the study, when the obtained results of achievement tests were observed, it was determined that the achievement of the experimental group students who were taught by using thematic portfolio method was significantly higher than the control group students who were taught by using the traditional teaching methods. When the results of retention test were observed, it was seen that the retention of learnt knowledge in the experimental group students was more than the students in the control group. The results of attitude test were also similar to achievement test's results. It was determined that the attitude towards lesson of students in the experimental group who were taught by using thematic portfolio method progressed positively in comparision with the attitude of students in the control group who were taught by using traditional teaching methods. Furthermore, when the reflective letters of the students in the experimental group, students indicated that the worry about thematic portfolio method decreased and thematic portfolio method made learning enjoyable and effective.Keywords: Thematic portfolio, assesment and evaluation in education, process-based assesment techniques
Collections