EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 341
-
Halkevlerinin eğitim faaliyetleri (1932-1951)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Halkevleri, kent kent organize olarak Türk İnkılâplarının hayata geçirilmesini hedeflemiştir. Çağdaş bir ülkeyi hedefleyen Atatürk laikliğe dayalı bir yönetimi benimsemişti. Dini siyasetle alet etmeden özgür düşünceli ... -
Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf türkçe ders kitabındaki metin türlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinler türlerine göre incelenmiştir. Çalışmanın çerçevesinin çizilmesi amacıyla öncelikle kuramsal bir temel oluşturulmuş ve bu konuyla ilgili daha önce yapılan ... -
Avrupa ülkelerinde ve Türkiye`de ilkokullarda uygulanan yabancı dil öğretim programlarının karşılaştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı bazı Avrupa ülkelerinde (Almanya, Avusturya, Finlandiya, Hollanda, Polonya) ve Türkiye'de ilkokullarda uygulanan yabancı dil eğitim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu amaçla ... -
5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin bibliyoterapi açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)`Kitaplarla tedavi, sağaltım` ya da `kitaplar yoluyla iyileşme` olarak adlandırılan bibliyoterapi yönteminin çeşitli uygulama türleri ve aşamaları bulunmaktadır. `Uygulama şekli ve alanı bakımından bibliyoterapi, gelişimsel ... -
Öğretmenlerin sorgulama temelli fen bilimleri uygulamalarının değerlendirilmesi ve geliştirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-27)Milli Eğitim Bakanlığınca yürütülen `Öğretmenlerimizle 2023'e Projesi` kapsamında belirlenen hedefler: öğretmenlerin kendi alanıyla ilgili olarak, yeni öğretim programları doğrultusunda, ihtiyaç duyacağı öğretim ... -
Dijital öykü kullanımının sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Dijital öykülemenin, öğrencilerin akademik başarısına ve derse olan tutumuna etkisinin incelendiği araştırmada, sosyal bilgiler dersi, 7. sınıf programından Üretim, Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanındaki Ekonomi ve Sosyal ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman kullanımına yönelik görüşleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Bu çalışmada dördüncü sınıf sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal bilgiler öğretiminde çizgi roman hazırlamaya ve kullanmaya yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın örneklemini, ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik çalışma stratejilerini kullanma ve matematik dersine bağlılık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından matematik çalışma stratejilerini kullanma durumlarını ve derse bağlılık düzeylerini incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin ... -
Ortaokul 3. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde mobil artırılmış gerçeklik uygulamalarının, fene yönelik tutumlarına ve akademik başarılarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada, Muğla ili Menteşe ilçesine bağlı bir özel ortaokulda öğrenim gören 3. sınıf öğrencilerinin `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesinde artırılmış gerçeklik uygulamalarının fene yönelik tutumlarına ve akademik ... -
Okullardaki bilişim teknolojileri sınıfının etkili kullanımına yönelik öğrenci ve öğretmen görüşleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)Değişen dünyamızın teknolojik hızını yakından takip edebilmek ve bu bilgi teknolojilerinin okullara entegre edilmesi ve etkin kullanılabilmesi için her toplumun bilgisayar okur yazarlığı, hem de yetişmekte olan öğrencilerin ... -
Fen bilimleri dersi maddenin yapısı ve özellikleri ünitesinde ortak bilgi yapılandırma modelinin ortaokul 4. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve fene yönelik tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmanın amacı; ortaokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersi `Maddenin Yapısı ve Özelikleri` ünitesinin Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli ile öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına ve fene yönelik tutumlarına etkisinin ... -
8. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ve ders kitabında Hatay meselesinin yeri ve önemi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)20 Ekim 1921'de Fransa ve Türkiye arasında yapılan Ankara Antlaşması'na göre İskenderun Sancağı Misak-ı Milli sınırlarımız dışında kalarak özel yönetimli bir statüye kavuşturuldu. Ancak Mustafa Kemal Atatürk'ün ... -
Üniversite öğrencilerinde yaşam değeri, yaşamın anlamı ve sosyal iyi olmanın mutluluğu yordamadaki rolü
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-04-29)Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin mutlulukları ile yaşam değeri, yaşamın anlamı ve sosyal iyi olmaları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını incelemek ve söz konusu üç bağımsız değişkenin mutluluğu ne ... -
Üniversite öğrencilerinde sosyal ve duygusal yalnızlığın yordayıcıları olarak otomatik düşünceler ve duyguları yönetme becerilerinin rolü
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinde otomatik düşünceler ile duygularıyönetme becerilerinin sosyal ve duygusal yalnızlığı ne düzeyde yordadığınıbelirlemektir. Araştırma Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim ... -
İlkokulda STEM: Öğrencilerin kariyer ilgileri ve tutumları ile öğretmenlerin yönelimleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-13)Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin STEM kariyer ilgilerinin, STEM'e yönelik tutumlarının ve sınıf öğretmenlerinin STEM öğretimine yönelimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Çalışma ... -
Etkinliklerle desteklenen öğretim sürecinin 7. sınıf öğrencilerinin nanoteknoloji hakkındaki farkındalıklarına ve kavramsal anlamalarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Geleceği şekillendiren bilim olarak adlandırılan Nanoteknoloji, maddenin nanometre boyutunda kontrolü ile ortaya çıkan bir teknolojidir. `Nano` kelimesi anlam olarak herhangi bir fiziki büyüklüğün milyarda biri demektir. ... -
The role of erasmus plus ka2 mobilities in learners` intercultural sensitivity and attitudes towards English language
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Kültürlerarası duyarlılık, diğer kültürlerarası değerlerle birlikte, daha çok savaşlardan veya siyasi çatışmalardan kaynaklanan göçün neden olduğu dünyadaki mevcut çok kültürlülük ihtiyaçları doğrultusunda, hızlı bir şekilde ... -
Bitişik eğik yazı ve dik temel harflerle düz yazı uygulamalarının ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin okuma ve anlama becerilerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-03)İçinde bulunduğumuz toplumda bireylerin yaşadığı topluma uyum sağlayabilmeleri ve kendilerini geliştirebilmeleri için eğitim sürecine girmeleri gerekmektedir. Eğitim elbette ki yaşam boyu devam etmektedir. Ancak yaşantımız ... -
Okul öncesi öğretmenliği öğretmen adaylarının hayallerindeki eğitim ortamının erken çocukluk eğitimi yaklaşımları bağlamında değerlendirilmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu çalışmanın temel amacı okul öncesi eğitim lisans programına devam eden öğretmen adaylarının, hayallerindeki eğitim ortamını tanımlamaları ve bu tanımların erken çocukluk eğitimi yaklaşımları ile ortak noktalarının ... -
Ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik kendi kendine öğrenme becerileri ile teste hazırlık stratejileri arasındaki ilişkinin araştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada, Muğla ili Marmaris ilçesine bağlı devlet ortaokullarında öğrenim gören öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik kendi kendine öğrenme becerileri ile teste hazırlık stratejilerinin; cinsiyet, sınıf düzeyi, ...